Среда, 17.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
Истраживање

Старт у Београду као три километра у Крушевцу

„Добар дан” код таксисте најскупљи у главом граду – 129 динара и у Нишу – 95 динара. – Цена километра вожње од 34 до 60 динара

Када Крушевљанин одлучи да се провоза такси-возилом, за просечну вожњу платиће мање него што једног Београђанина кошта „добар дан” код таксисте. У граду под Багдалом најјефтинији старт стаје 10 динара, а цена пређеног километра је 40, док у престоници само за улазак у возило треба спремити 129 динара. Зато се Крушевљани за свега стотинак динара провозају од центра до периферије, док статистика „каже” да просечна вожња у Београду кошта између 420 и 450 динара.

Више цене београдски таксисти правдају великим гужвама, литрима потрошеног бензина у закрченим улицама, али и тиме што, како кажу, главни град мора да буде скупљи.

– Када прихвати позив, сваки таксиста направи „празну” километражу како би покупио клијента. Цена старта служи за покривање тог трошка, а то што је почетак вожње у мањим градовима јефтинији потпуно је логично. У тим местима таксисти возе краће релације до муштерије. Ти градови су по два до три километра у пречнику – објашњава Теодор Гаћеша, власник „Пинк таксија”.

И док у појединим градовима цена старта варира у зависности од превозника, у Београду је она јединствена. Исто је и у још неким градовима. Нишлије, на пример, кога год да одаберу, старт ће платити 95 динара. Иако се јединствени ценовници могу учинити као добро решење, има оних који истичу да се тиме угрожава право потрошача на слободан избор.

– То није у реду јер универзална цена старта код свих превозника нарушава слободну конкуренцију. Мислим да је, прописавши такву цену, град Београд прекорачио своја овлашћења – каже Дијана Марковић-Бајаловић, председница Комисије за заштиту конкуренције.

(/slika2)У такси - удружењима одговарају да је град одредио једино максималну цену и да су је, наравно, сви таксисти прихватили. Јер, кажу, ко би се добровољно одрицао дела могуће зараде.

– Најбоље би било када би постојао јединствен ценовник који би сви морали да поштују. То значи да би сви возили по истим ценама, без нереалних попуста, какав је сада случај, па би били принуђени да се за муштерије боре једино квалитетом услуга – истиче Гаћеша.

А ниво услуге и те како варира од Суботице до Врања. У појединим градовима „дивљаци” свакодневно вишедеценијским „ладама” превозе суграђане од центра до оближњих села. И док један такси-превозник из Крушевца већ месецима клијентима после вожње уредно даје одштампани фискални рачун са прецизно наведеном ценом и пређеном километражом, у Београду се таксисти тек припремају за увођење такве праксе. Фискалне рачуне становници престонице ће у возилима добијати од јануара.

Ни сама вожња не кошта свуда исто. Један од градова са најјефтинијим такси-превозом је Крагујевац, где пређени километар кошта 34 динара, у Београду је 49, док је у Лесковцу та цена 50, а у Пожаревцу 60 динара. Али, у овом случају, ценовници су јединствени у сваком граду.

Према речима наших саговорника, Београђани можда могу да очекују и нова поскупљења. У „Пинк таксију” процењују да са важећим ценовником послују на ивици исплативости, те да би реална цена била барем 15 одсто виша од садашње.

--------------------------------------------------------

Звати телефоном и тражити рачун

Наши саговорници саветују потрошачима како да избегну дивље таксисте, којих само у Београду има између две и три хиљаде.

Возило увек ваља позивати телефоном јер тада долазе само легални таксисти из удружења, а аутомобиле на улици треба заустављати само ако је то неопходно. Тада би требало обратити пажњу на то да ли возило има налепницу са грбом града. На крају вожње клијент има право да тражи од возача да му испише рачун – саветују у „Пинк таксију”.

Потрошачи и код телефонских оператера могу да се информишу о ценама, а требало би и да се распитају о снижењима која дају многи такси-превозници. И у Београду и у унутрашњости најчешћа варијанта је попуст на позив који износи од 20 до 30 одсто.

С. Деспотовић

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.