Субота, 25.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Барска пруга вапи за обновом

Мостови чекају темељну оправку Фото З. Анастасијевић

Конзорцијум домаћих фирми, међу којима су „МК комерц”, „Викторија група” и „Ју-Ес стил”, откупио је тендерску документацију за куповину Луке Бар. Иако је реконструкција пруге Београд–Бар била њихов главни услов за улазак у трку за куповину црногорске луке, неизвесно је колико новца ће изискивати обнова железнице, када ће бити оспособљена за контејнерски транспорт робе и шта све треба урадити да би возови за пет и по сати стизали из српске престонице до мора. О свему томе знаће се тек у октобру.

Тај рок је, каже Милутин Игњатовић, директор Саобраћајног института ЦИП, дао италијански „Италфер”, партнер са којим домаћи пројектанти раде студију оправданости обнове барске пруге. Иако је Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру, изјавио за „Политику” да је за ремонт пруге кроз Србију потребно око 200 милиона евра и још 100 милиона кроз Црну Гору, Игњатовић каже да су то полазне претпоставке пројектаната, а колика је коначна сума показаће студија оправданости и пројекти који ће уследити одмах по њеном завршетку.

– Та пруга није реконструисана 35 година. У свету се ремонт ради на сваке две деценије. При процени стања пруге и трошкова њене обнове треба узети у обзир да је ово најкомпликованија железничка саобраћајница у Европи са 234 моста и 254 тунела. Неопходна је обнова трупа пруге, електричних постројења, полагање оптичког кабла – наводи директор ЦИП-а.

Према његовим речима, досадашња истраживања су показала да сви мостови, укључујући и трасу кроз Црну Гору, морају да буду санирани.

Без обзира на то што је привреднике, заинтересоване за куповину Луке Бар, највише бринуло стање тунела, односно немогућност да кроз њих прођу огромни контејнери за превоз робе, Игњатовић тврди да су тунели довољно високи и да не изискују проширивање.

– Још много времена ће проћи док возови на овој прузи не достигну пројектовану брзину од 120 километара на час. У овом тренутку је тешко предвидети када ће пројектна документација бити завршена и када ће почети радови – каже Игњатовић.

Италијани, који су такође заинтересовани за куповину Луке Бар, за израду студије оправданости дали су милион евра, а Србија и Црна Гора треба заједно да уложе 400.000 евра.

М. Авакумовић

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.