Понедељак, 24.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

И аутомобил је често – роба с грешком

Проблематична папучица за гас код „јапанаца”

Једном смркне, другом сване. Пошто је јапански ауто-гигант „Тојота” обавестио америчке дилере да обуставе продају осам модела због фабричке грешке, „Форду“ је одмах скочила продаја возила за читавих 20 одсто. „Тојота”, због проблематичне папучице за гас, повлачи на поправку око 2,3 милиона возила. Тај алармантни опозив своди се на решавање проблема са папучицом за гас и страхом да њено заглављивање може да изазове изненадно и неконтролисано убрзање. Европски гигант „Пежо-Ситроен”, као и „Тојота”, користи исти део механизма те полуге, па и он повлачи више од 100.000 возила. Споменути проблеми настају због истрошености механизма а у комбинацији с одређеним поступцима и временским условима могу да доведу до појачаног трења што узрокује да се педала гаса тешко притиска или се споро враћа. У најтежем случају може да остане заглављена у притиснутом положају. „Тојота” у производњи нових аутомобила већ користи другог добављача.

Зна се да се модели „пежо 107” и „ситроен Ц1” произведе у истој фабрици где и „тојота ајго”. „Тојота” је већ широм Европе опозвала око 1,8 милиона возила, а реч је о моделима „iQ,”, „ајго”, „јарис”,„аурис”, „корола”, „версо”, „авенсис” и „рав-4”.  

Рачуна се да у Србији таквих модела има неколико хиљада. Пошто су, као и многи други, у нашу земљу стизали на разне начине, најбоље би било да се сами власници обрате овлашћеним сервисима.

Занимљиво је да проблем са папучицом за гас није нов и непознат овој фабрици. Прошле године „Тојота“ је морала да у неким моделима мења подне тепихе испод возачевих ногу који су имали високе рубове па је педала запињала и заглављивала се ако се мало тепих помери напред. А он се често помера док возач улази у аутомобил или излази из њега.

Серија опозива прети да угрози „Тојотин” статус компаније која производи безбедне и квалитетне аутомобиле, што јој је омогућило да постане највећа ауто-компанија на свету.

Иначе, опозив одређених модела није уопште редак у свету и погађа многе произвођаче.

Прошле године у свету је опозвано укупно 16,4 милиона возила, а у 2008. више од 10 милиона.

Највећи број аутомобила „Форд” је повукао због квара на контроли темпомата који је проузроковао многа „самозапаљивања” возила. Компанија је зато платила вишемилионску суму за одштету власницима својих модела који су је тужили.

„Џенерал моторс” је опозвао укупно 2,2 милиона аутомобила, и то у чак 16 наврата. „Крајслер” је бољи, има једно повлачење мање. „Хјундаи-Кија” концерн је „допринео” укупном скору са 1,3 милиона опозваних возила, а „Нисан” са 706.000. „Хонда” је повукла само 454.000 возила, готово упола мање у односу на 2008. годину. Свега 100.000 возила опозвао је „Фолксваген”. Рекордна година по броју повлачења возила је 2004. када је опозван 31 милион возила.

Стручњаци појаву повлачења модела на преправку и сервис објашњавају оштром борбом на тржишту, где многе компаније, да би пре конкурената пласирале неки модел, не посвете довољно пажње тестирању и провери свих виталних делова.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.