Недеља, 16.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Тојотин” ход по мукама

Осам проблематичних „Тојотиних“ модела у Србији ће бити сервисирано о трошку ове фабрике. Процењује се да их у нашој земљи има око 3.000 примерака. Довољно је да се власници појаве у овлашћеном сервису и да, без обзира на истек гаранције, уговоре термин за отклањање квара на папучици за гас. Поред „Тојотиних“ возила, власници модела „пежо 107“ и „ситроен Ц1” такође треба да посете сервисера јер је поменути механички склоп прављен у истој фабрици где и „Тојотина“ возила.

„Тојота“ је саопштила да се коначан број возила која ће бити повучена још утврђује. Компанија је навела да не размишља о суспендовању производње модела на којима је уочена грешка, већ само о њеном исправљању.

„Тојота“, највећи произвођач аутомобила на свету, суочена је и са истрагом америчког Конгреса поводом највећег повлачења возила са тржишта у историји ауто-индустрије. Председавајући Комитета америчког Конгреса за енергетику и трговину Хенри Ваксем изјавио је да ће наредног месеца бити одржана расправа у Конгресу на тему „колико је брзо и ефикасно“ јапански произвођач аутомобила реаговао на ненамерну и опасну грешку.

Број возила која ће „Тојота“ повући у Европи износи близу два милиона. „Тојота“ је претходно саопштила да повлачи 2,57 милиона возила у САД и Канади и око 75.000 модела „РАВ4” у Кини, како би поправила педале за гас које се заглављују.

(/slika2)У одвојеној акцији, „Тојота“ има проблем и са 5,55 милиона возила, укључујући и модел „лексус“, „корола“ и „камри“, у САД и Канади, због проблема са подном облогом, која може да заглави педалу за гас, што изненадно изазива убрзање возила.

„Тојота“ је суочена са још једним новим великим проблемом, пошто је добила више од стотину притужби у САД и Јапану на проблеме са кочницама у њеном најпопуларнијем хибридном моделу „пријус“. Јапанска влада је званично наредила истрагу система кочења „пријуса“, најпродаванијег хибридног возила на свету. Руководство „Тојоте“ је истакло да „могућност опозива није нереална“ и да компанија разматра све мере, укључујући повлачење возила, како би се решио могући проблем.

Опозив модела „пријус“ за 2010. годину могао би да донесе много проблема „Тојоти“ и да угрози репутацију возила за које је председник компаније Акио Тојода казао да је „кључни модел“.

Акције „Тојоте“ после уочене грешке пале су 5,2 одсто, чиме је тржишна вредност компаније умањена за 37 милијарди долара. Само повлачење на поправку ових модела ову компанију коштаће најмање две милијарде долара. Толико ће још, процењују аналитичари, морати да уложи у маркетиншки опоравак пољуљаног угледа и преполовљене продаје свих модела.

Опозвани модели чинили су више од половине „Тојотине“ укупне продаје минуле године. Биланс њихове продаје само у Северној Америци је годишње око милион возила.

Поверење купаца није лако повратити, јер овај проблем са папучицом за гас и простиркама отворио је врата конкуренцији да без препрека преузме муштерије.

Америчка индустрија је највише профитирала на свему, будући да им је продаја у САД нарасла за четвртину у првом месецу ове године, док је „Тојотина” опала за нешто мало мање од 20 одсто.

Нећемо ни спомињати разноразне тужбе које се у САД покрећу ових дана. Од прилично оправданих до карактеристичних, на пример једне судске тужбе у којој људи који су купили њене моделе на лизинг траже од „Тојоте“ да им плаћа лизинг рате све док се не заврши криза са опозивом.

Озрен Милановић

-----------------------------------------------------------

„Тојота” није једина

1971 – „Џенерал моторс” – опозив 6,7 милиона возила, проблем са мотором

1981 – ЏМ опозив 5,8 милиона возила због климавих веза на вешању, што је утицало на управљање возилом

1996 – „Форд“ – опозив више од осам милиона возила да би заменио лоше прекидаче паљења који могу узроковати кратке спојеве и пожар испод хаубе

Јул 1998 – ЏМ опозива скоро милион „кадилака“, „понтијака“ и „шевролета“ због страха да би се ваздушни јастуци могли случајно активирати

Август 2000 – „Бриџстоун“ опозива 14,4 милиона гума на „форд експлореру“

2004 – ЏМ повлачи четири милиона пикап возила због проблема са рђањем каблова на стражњим светлосним тилима

Октобар 2005 – „Тојота“ повлачи 1,4 милиона возила, због проблема са прекидачима фарова

Децембар 2007 – „Крајслер“ повлачи више од 575.000 возила, због проблема са мењачем

Октобар 2009 – „Форд“ прави серију опозива од укупно 14 милиона возила због грешке на темпоматима, односно прекидачу искључивања темпомата

Јануар 2010 – „Хонда“ опозива 646.000 модела „фит џез“ због проблема са прекидачем за дизање прозора, због чега је једно дете погинуло 2009. године када је ватра захватила аутомобил

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.