Субота, 28.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Серуми пеглају боре само у рекламама

Скупоцени производи за подмлађивање коже лица лоше су прошли на тесту магазина „Конзумер рипортс“, а нису се добро показали ни препарати за борбу против ћелавости

Боље је потрошити новац на хидратантну крему са заштитним фактором него трагове времена и сунца на лицу „лечити“ скупим и не баш делотворним серумима, показало је ново истраживање „Конзумер рипортса“.

Овај амерички потрошачки магазин је покушао да установи колика је уистину ефикасност неколико препарата који се продају са обећањем да ће вратити време уназад. Поред серума за ублажавање бора на проби су били и препарати за борбу против ћелавости, али и фарбе за седу косу.

„Конзумер рипортс“, иза којег стоји утицајна и од оглашивача независна Потрошачка унија, обавио је пре две године слично испитивање крема против бора и закључак је и тада био сличан: неизбежни знаци старења нестају као од шале само у рекламама, а даме у теглицама купују ништа друго до – наду.

Ово је међутим био први пут да тестирају серуме – флуиде лаганије од крема које кожа брзо упија и који, наводно, „видљиво смањују боре“.

Тестирано је девет серума који се продају по цени од 20 до 64 долара за минијатурну бочицу (укључујући „ланком”, „олај” и „неутрогену”), међу њима и један који чак обећава „фејс лифтинг за пет минута“.

Осамдесетак мушкараца и жена пуних шест недеља је користило различите производе на различитим странама лица. Фотографисани су апаратима високе резолуције пре почетка употребе, после прве примене и по истеку шест недеља, јер је то обично период који се у рекламама помиње као време кад резултати постају сасвим видљиви. Жири је на крају анализирао фотографије, али ниједан производ није имао учинак као у реклами. Најбоље су се показали производи марки „дермасилк“ и „неутрогена“, али је и код њих ефекат био мањи од оног који се обећава.

„Ниједан од тестираних производа није еликсир младости. Неки су незнатно смањили боре код једног броја људи, али промене су биле занемарљиве“, каже један од уредника овог магазина.

Најскупљи је чак показао најгоре резултате – серум марке „бартс биз“.

Наука каже да су у борби против старења најефикаснији ретиноиди, агресивни облик витамина А који се у САД издаје на лекарски рецепт. Он спречава губитак колагена, главни узрок настајања бора.

Порука потрошачима је јасна: вратите се на основне ствари као што су употреба хидратантних крема и заштита од сунца. Свако ко ипак жели да проба неки од антирида у облику серума, треба да буде свестан да је учинак минималан, ако га уопште има, каже Џејми Херш, помоћник уредника рубрике Здравље.

Ништа боље нису прошли ни препарати који се очајним мушкарцима рекламирају као чудесна средства за спречавање опадања косе.

Најбоље рангирани лек по ефикасности, пилуле „пропеција“ које се добијају на рецепт, задовољиле су релативно мали број корисника – тек четвртину мушкараца. „Рогејн“, препоручен и припадницама нежнијег пола, иако код њих може да изазове нежељену појаву у виду појачане маљавости, углавном је оцењен као неделотворан у анкети која је обухватила 8.000 мушкараца и жена.

„Препарати против ћелавости усмерени су на посебно осетљив сегмент популације. Ово дубоко лично питање велика је патња многих који желе да верују да је чаробна пилула ту негде на дохват руке. На крају, најбољи лек је можда прихватање и утеха у чињеници да се доста може уштедети на шампонима и феновима“, каже Тод Маркс, један од уредника „Конзумер рипортса“.

Ипак, за још један сигуран знак старења – седе власти – решење постоји и стварно је на дохват руке. Истраживање је показало да за мање од 13 долара може да се купи фарба за косу за кућну употребу која ефикасно покрива седе власи и десетоструко смањује трошкове у односу на одлазак у фризерски салон.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.