Плаћала само скупу струју
Од пре две-три године приметила сам да мој рачун за утрошену електричну енергију почиње да бива све већи и већи. Нисам реаговала сматрајући да је то резултат сталних поскупљења електричне енергије. Осим тога, као и многи потрошачи, ја нисам у стању да се снађем на рачуну за утрошену струју.
У међувремену сазнајем да је мој „уклопни сат” неисправан и да ради само на скупу струју. Онда сам сазнала да је он у квару шест, а можда и више година. Дакле, за све то време ја сам Електродистрибуцији плаћала искључиво скупу струју.
Онда сам се писмено обратила Служби наплате Електродистрибуције Врање, желећи да знам каква су у том случају моја права и за колико може да ми се умањи рачун за струју.
Тамо су ми рекли да морам о свом трошку скинути уклопни сат, поправити га и вратити на своје место.
Што се тиче умањења износа рачуна, следује ми право да ми се само за последњу годину рачун умањи на претходну средњу потрошњу.
Ја оваквим одговорима нисам задовољна.
Сматрам да ми припада право да знам од када не ради мој уклопни сат. Мислим да су одговорна лица у Електродистрибуцији била дужна, читајући мој утрошак електричне енергије, да ме обавесте да ми је уклопни сат покварен. На основу тога верујем да сам без разлога плаћала искључиво скупу струју.
Да ли је законска обавеза Електродистрибуције да за све време од када ми је неисправан уклопни сат плаћам просечну потрошњу коју сам имала пре квара. Интересује ме ко би требало да брине о исправности проводника струје од уличне бандере до моје куће. Односно, чије је основно средство тај проводник, мој или Електродистрибуције, јер је на њему потребна хитна поправка.
Читатељка из Врања
--------------------------------------------------------------
Одговор Електродистрибуције:
Рачун застарева за годину дана
Сагласно ст. 2. чл. 49. Уредбе о условима испоруке електричне енергије („Сл. гласник РС”, бр. 84/04) постоји Ваша обавеза као купца да пријавите сваки квар на мерном уређају чим приметите неке неправилности.
Такође, ви сте као купац детаљно упознати са оним што плаћате на основу рачуна за електричну енергију који добијате сваког месеца, тако да уколико приметите неке неправилности код обрачуна електричне енергије (нпр. рачуни су „све већи и већи”, као у вашем случају) можете рекламирати рачун надлежној Електродистрибуцији у року од осам дана од дана пријема рачуна. Поред тога, ако не можете протумачити рачун можете, у сваком тренутку, контактирати са Електродистрибуцијом, било мејлом, дописом, телефоном или лично, ради разјашњења обрачуна електричне енергије.
Поступак замене уклопног сата је да ви као купац прво подносите захтев вашој Електродистрибуцији за скидање и монтирање уклопног сата, која по поднетом захтеву излази на терен и скида уклопни сат. Затим, носите уклопни сат у баждарницу и у контакту са њима обавештавате се када ће сат бити поправљен. Након поправке, узимате из баждарнице уклопни сат и контактирате са надлежном службом Електродистрибуције како би дошла и наместила сат.
Затим, можете поднети захтев за прерачун утрошка електричне енергије служби наплате у надлежном огранку. Сагласно ст. 2. чл. 54. Уредбе о условима испоруке електричне енергије, обрачун се врши по ценама које важе на дан откривања грешке, а најдуже за период застарелости. Период застарелости рачуна за електричну енергију је годину дана, тако да се у вашем случају не може извршити прерачун електричне енергије за период дужи од годину дана. Такође, надлежна служба може на ваш захтев проверити од када се региструје само једна тарифа на вашем мерном уређају.
Што се тиче надлежности за „проводник струје од уличне бандере до куће”, молимо вас да све кварове пријавите вашој Електродистрибуцији која ће изласком на терен установити квар. Место разграничења одговорности је мерно место, односно уклопни сат и бројило, што значи да сви проводници, бандере, кабловски ормарић итд. су у надлежности Електродистрибуције, а све инсталације од бројила су у вашој надлежности.
--------------------------------------------------------------
Правник :
Тражите правилник
Закон о заштити потрошача је у члану 38 регулисао пружање услуга од општег интереса, па су тако jавна предузећа, односно привредна друштва и предузетници, који у складу са законом обављају делатности од општег интереса, дужна да своје производе и услуге пружају континуирано на начин којим се обезбеђује прописани квалитет и да редовно обавештавају потрошаче о свим условима испоруке и коришћења производа и услуга.
Правна лица и предузетници из става 1. овог члана дужни су да производ, односно услугу, обрачунају потрошачу на основу стварно извршене испоруке производа или извршене услуге и да упознају потрошача са методологијом образовања цена.
Члан 39.
Заштита интереса потрошача производа и услуга из члана 38 овог закона у погледу цена, тарифа и општих услова за испоруку тих производа и услуга обезбеђују се у складу са законом.
Оно што наш потрошач треба сада да уради јесте да оде до Електродистрибуције Врање и да тражи њихов правилник о пружању услуга и наплати истих, који као што је горе изнето мора да буде у складу са законом. У правилнику мора да пише ко је дужан да контролише уклопни сат, како се врши испорука и наплата услуге и уопште о правима и обавезама и потрошача и Електродистрибуције. Заиста не знам како је наш потрошач дошао до тога да сат не ради исправно шест година а да Електродистрибуција признаје само последњу годину! Ја не знам како је то регулисано у Врању, али ми у Београду имамо лампицу која се упали када је јефтина струја. Претпостављам да је и наш потрошач морао да има неки сигнал који указује да је укључена јефтина струја.
Молим Вас, отиђите и тражите тај правилник који морају да Вам дају, а за све што је у супротности са њим, мислим на Ваш случај, покушајте да се договорите, ако то не успе следује Вам тужба суду.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.