Недеља, 23.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Сава премошћена у дужини два фудбалска игралишта

Наливање бетона Фото Танјуг

Спајањем челично-бетонске греде из правца чукаричке обале Саве и платформе џиновског пилона на шпицу Аде Циганлије јуче је симболично али и и у инжењерском смислу завршена прва фаза изградње новог моста на овој београдској реци. Бетонирањем последња два метра између греде „развучене” преко чукаричког рукавца и коловозног постоља на стубу носачу коначно је комплетиран такозвани задњи распон моста у дужини од 200 метара, а наливању бетона у последњу „празнину” између греде и стуба јуче су присуствовали престонички челници предвођени градоначелником Драганом Ђиласом.

– Месецима смо гледали како греда моста полако расте у дужину, а пилон у висину и спајањем ове две конструкције обележавамо крај прве и врло значајне фазе радова. Сава је премошћена у дужини од два фудбалска игралишта, а од Новог Београда нас дели још 376 метара. На тој, левој обали већ су постављени стубови преко којих ће се, по истом принципу, навлачити сегменти греде који стижу из Кине – рекао је Ђилас.

Он је потврдио да радови на одређеним пољима касне, али је пренео и гаранције извођача да ће цео посао ипак бити обављен у року, односно до краја 2011. године.

– Због поплава и високог водостаја радови су готово два месеца били врло слабог интензитета, неки чак и обустављани. Једно време је због воде било немогуће подићи челичну конструкцију изнад реке, али извођачи су обећали да ће тај застој бити надокнађен, а пројекат завршен у року – објаснио је први човек престонице.

Будућа атракција и визуелни симбол града, пилон на шпицу Аде, до данас се успео на 108 од укупно 200 метара. Импресивна „игла” ускоро ће постати још занимљивија за око, али и грађевински функционалнија када кроз њу буду протегнуте косе затеге које носе греду. Постављање првог од 20 пари косих каблова који се производе у Јапану почеће када у току августа бетонски пилон буде досегао 130 метара. Последњих 25 метара шиљатог стуба биће изграђено од нерђајућег челика чиме ће вертикала пилона добити посебан визуелни нагласак.

Говорећи о изградњи приступних саобраћајница без којих је мост сам по себи нефункционалан, градоначелник Ђилас је истакао да тај посао такође тече по плану.

– У наредних неколико месеци, по завршетку конкурса, знаћемо ко ће бити извођач радова на будућем новобеоградском булевару од Тошиног бунара до моста. Та саобраћајница најпре ће се градити на потезу од Улице Јурија Гагарина до железничке станице Нови Београд, а затим ка Тошином бунару. Петља „Царева ћуприја” на чукаричкој страни биће завршена до краја ове године, када ћемо почети изградњу петље у Радничкој улици. Определили смо се да ова компликована петља буде рађена мало спорије, како не бисмо морали да рушимо надвожњак према Бановом брду и тиме изазовемо саобраћајни колапс у граду. На „Радничку” се надовезује изградња Булевара патријарха Павла са по две траке ка Раковици, а потом је у плану тунел испод Сењака и Дедиња до Аутокоманде – рекао је Ђилас, додајући да ће цене ових пројеката бити познате по завршетку тендера (прво за новобеоградски булевар, а затим за петљу „Радничка” чији је крај изградње пролонгиран на мај 2012). Када се нова саобраћајна чворишта за непуне две године коначно повежу, будућа саобраћајница преко реке имаће могућност да дневно пропусти импозантних 288.000 возила.

М. Луковић

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.