Недеља, 22.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Бродови плове у принудно исељење

Град има обавезу да уреди овај простор и околину Фото Л. Адровић

Власници бродова који су усидрени на пристаништу низводно од Бранковог моста, према Бетон хали, биће принуђени да у року од неколико дана уклоне своја пловила, а уколико то не учине, овај посао организоваће град који ће лађе преместити 20 километара узводно на неку од слободних локација. У овом делу приобаља предстоји детаљно преуређење, после којег ће, како тврде у градском Секретаријату за инспекцијске послове, на Савском пристаништу коначно бити уведен ред.

– Осим што у овом делу обале влада прави хаос, већина бродова нема ни целокупну документацију и питање је да ли су сви технички исправни. Нека пловила су претходних дана већ исељена, а оне који то нису учинили позивамо да исплове што пре. Граду је поверено власништво над Бетон халом, али и обавеза да уреди овај простор и околину. Добили смо надлежност над овим делом на основу одлуке из 2005. године и Плана о постављању пловних објеката из 2007. Није нам јасно због чега су неки власници пловила незадовољни – објашњавају у Секретаријату за инспекцијске послове.

У Лучкој капетанији Београд потврђују да је за уређење овог дела приобаља задужена комунална инспекција и да на делу од Бранковог моста до ушћа Саве у Дунав постоје „дивље” марине и пловни објекти.

– После реконструкције овај потез ће постати путничко пристаниште са типским пристанима који ће бити истих величина и распоређени на прописном одстојању. Неки бродови, попут „Омеге”, претходних дана већ су напустили садашњу локацију, а исто би требало да учини и „Сирона”, делови флоте „Југословенског речног бродарства” и други. Рашчишћавање Савског пристаништа само је део велике акције довођења у ред градског приобаља, а у наставку би требало да буде и промењен изглед леве обале Саве и десне обале Дунава око Малог ратног острва – наводе у Лучкој капетанији и додају да ће сви који после реконструкције буду имали дозволе на тендеру моћи да конкуришу за нове пристане на Савском пристаништу.

Одлуком градских власти да отпочну радове, међутим, нису задовољни поједини власници бродова који сада немају где да усидре своје лађе. Са туристичког брода намењеног крстарењима – „Сирона” напомињу да нису против преуређења, али да им секретаријат није оставио довољно времена да се иселе са садашњег сидришта поред Бранковог моста.

– Ми немамо где да се преместимо, осим да напустимо наше пловне путеве и брод пребацимо негде ван граница Србије. Састали смо се са инспекторима 29. јула и они су нам дали рок од само 24 сата да пронађемо другу локацију. Од тада су долазили сваки дан и опомињали нас, и на крају смо се договорили да напустимо локацију у понедељак. На овај начин ми ћемо до краја сезоне у октобру забележити губитак од око 150.000 евра, због отказаних аранжмана и послова – закључују на броду „Сирона”.

Н. Белић

-----------------------------------------------------------

Савско пристаниште део светске културне баштине

Дејан Васовић, градски архитекта, напомиње да је акција сређивања приобаља константна и, с једне стране, подразумева чишћење од смећа и уклањање растиња, а с друге уклањање непрописно постављених објеката.
– Упоредо са свеобухватним радовима на одржавању хигијене после опадања водостаја, кренули смо и са померањем пловила, посебно на Савском пристаништу, око Бетон хале. За сада су уклоњена четири сплава. Акција се наставља ка кули Небојша, јер желимо да цео овај потез уз Београдску тврђаву постане део светске културне баштине. Важно је да се схвати да нико нема право да нелегално заузме део обале намењен првенствено шетачима и бициклистима – поручује Васовић.
У припреми је и градска одлука о постављању пловних објеката, која ће омогућити свим заинтересованим да после јавног конкурса, по прецизним критеријумима, уведу свој посао у легалне токове.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.