Авиони Јосипа Броза одлетели на отпад
Међу три авиона типа "боинг" 727-200 које је "Авиогенекс" прекјуче продао америчкој компанији "Пенант авиејшн" налазе се и два такозвана Титова авиона, којима је Јосип Броз Тито летео на многобројним "путовањима мира" и у посету несврстаним земљама. Поменуте летелице ће највероватније бити исечене и завршити на отпаду јер је компанија "Пенант авиејшн" специјализована за расходовање старих летелица.
Поменути Титови авиони који су произведени 1975. године (трећи "боинг" је произведен у марту 1983) направљени су у складу са посебним спецификацијама, које су подразумевале и продужени долет од две хиљаде наутичких миља. То су омогућавали додатни резервоари у крилима, које је "Авиогенекс" касније, када је од Ратног ваздухопловства преузео авионе, скинуо. Поменуте летелице коришћене су до почетка распада бивше Југославије за превоз "Југотурсових" путника, да би са почетком санкција биле изнајмљене у иностранству, углавном по земљама југоисточне Азије и Африке. Један авион летео је за афричку компанију "Лоун стар" док је два преостала авиона требало да изнајми индонежанска авио-компанија "Етата Папуа". Посао вредан шест милиона долара ипак није реализован зато што је "Етата Папуа" убрзо пропала.
Остало је забележено да су ти авиони касније били ангажовани на превозу 40 тона хуманитарне помоћи које је Влада Србија упутила у Коломбо, главни град Шри Ланке, као помоћ настрадалима у цунамију.
Цена од 543.000 долара, за колико су продата три "боинга", неупућенима може деловати као мала, али она, како истичу у "Авиогенексу", апсолутно одговара реалној вредности. Наиме, те авионе је, најкраће речено, прегазило време. Њихови мотори су исувише бучни и троше доста горива, а летелице због времешности захтевају чешће одржавање. Када се све то узме у обзир, авиони су једноставно пробили границу рентабилности.
После продаје тих авиона, "Авиогенексу" је преостао само још један "боинг" 737. Али, и тај авион муче исти проблеми као и продате "боинге" 727. Мотори троше доста горива и на полетању су изузетно бучни, због чега та летелица више не може да лети по Европи. Због тога "Авиогенекс" ових дана води преговоре са Судан ервејзом, који је заинтересован да изнајми преостали "боинг".
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.