Уторак, 16.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Авиони Јосипа Броза одлетели на отпад

Некада лепотан, сада старо гвожђе: "боинг" 727 (Фотодокументација Политике)

Међу три авиона типа "боинг" 727-200 које је "Авиогенекс" прекјуче продао америчкој компанији "Пенант авиејшн" налазе се и два такозвана Титова авиона, којима је Јосип Броз Тито летео на многобројним "путовањима мира" и у посету  несврстаним земљама. Поменуте летелице ће највероватније бити исечене и завршити на отпаду јер је компанија "Пенант авиејшн" специјализована за расходовање старих летелица.

Поменути Титови авиони који су произведени 1975. године (трећи "боинг" је произведен у марту 1983) направљени су у складу са посебним спецификацијама, које су подразумевале и продужени долет од две хиљаде наутичких миља. То су омогућавали додатни резервоари у крилима, које је "Авиогенекс" касније, када је од Ратног ваздухопловства преузео авионе, скинуо. Поменуте летелице коришћене су до почетка распада бивше Југославије за превоз "Југотурсових" путника, да би са почетком санкција биле изнајмљене у иностранству, углавном по земљама југоисточне Азије и Африке. Један авион летео је за афричку компанију "Лоун стар" док је два преостала авиона требало да  изнајми индонежанска авио-компанија "Етата Папуа". Посао вредан шест милиона долара ипак није реализован зато што је "Етата Папуа" убрзо пропала.

Остало је забележено да су ти авиони касније били ангажовани на превозу 40 тона хуманитарне помоћи које је Влада Србија упутила у Коломбо, главни град Шри Ланке, као помоћ настрадалима у цунамију.

Цена од 543.000 долара, за колико су продата три "боинга", неупућенима може деловати као мала, али она, како истичу у "Авиогенексу", апсолутно одговара реалној вредности. Наиме, те авионе је, најкраће речено, прегазило време. Њихови мотори су исувише бучни и троше доста горива, а летелице због времешности захтевају чешће одржавање. Када се све то узме у обзир, авиони су једноставно пробили границу рентабилности.

После продаје тих авиона, "Авиогенексу" је преостао само још један "боинг" 737. Али, и тај авион муче исти проблеми као и продате "боинге" 727. Мотори троше доста горива и на полетању су изузетно бучни, због чега та летелица више не може да лети по Европи. Због тога "Авиогенекс" ових дана води преговоре са Судан ервејзом, који је заинтересован да изнајми преостали "боинг".

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.