Недеља, 16.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
Представљамо

„Вираџ” – нови адут „Астона Мартина”

На управо одржаном женевском салону, „Астон Мартин” је представио новог члана своје елегантне и спортски настројене породице. Реч је о аутомобилу под називом „вираџ”, који ће у понуди овог произвођача наћи место између постојећих модела ДБ-9 и ДБС.

За његову производњу коришћена је иста платформа и мотори па може да се закључи како је реч само о друкчијем паковању већ познатог производа којим Енглези намеравају да привуку нове купце које претходна решења нису у потпуности задовољавала.

„Вираџ” је више спортски модел од ДБ-9 и елегантнији од ДБС-а, а произвођач тврди како овај аутомобил представља одличну равнотежу међу супротностима луксуза и спортских перформанси, што ће резултирати „јединственим осећајем за управљачем”.

„Астон Мартин” је последњи пут име „вираџ” користио за модел који се производио током деведесетих година прошлог века. У понуди ће бити две каросеријске верзије, купе и кабриолет, који већ уобичајено код „Астона Мартина” носи назив „воланте”. Такође, купци ће моћи да бирају између верзија са два седишта и оне са распоредом два плус два.

„Вираџ” је дуг 4.703, широк 1.904 и висок 1.282 мм. Међуосовински размак износи 2.740 мм, а траг точкова скоро 1,6 метара. Дакле све слично и близу моделима ДБ-9 и ДБС.

Покреће га „ручно израђени” и спреда смештени шестолитарски В-12 мотор који развија највећу снагу од 497 КС, односно 365 кW при 6.500 о/мин и највећи обртни моменат од 570 Нм при 5.750 о/мин. Исти мотор користи се и у моделима ДБ-9 те ДБС, а ова верзија се са снагом сместила тачно између мотора у наведеним моделима.

Повећаној контроли од стране возаче припомоћи ће прекидач „спорт”, чијим се активирањем омогућава бржи одзив мотора, бржа измена степена преноса и дуже задржавање степена преноса у вишем броју обртаја.

„Вираџ” упркос повећој маси, захваљујући снажном погонском склопу убрзава до 100 км/час за свега 4,6 секунди и достиже највећу брзину од 299 км/час.

За сигурност у вожњи нема велике бриге упркос огромној снази овог аутомобила. Наиме, „вираџ” је осмишљен као удобан спортски модел па ће рафиниранијем осећају свакако да припомогне стандардни новоразвијени АДС, или систем прилагодљивог вешања који путем разних сензора „интелигентно чита пут” како би осигурао оптимално подешавање прилагођено различитим условима.

„Вираџ” ће се производити у погонима „Астона Мартина” у Гејдону, у Енглеској, па ће тиме постати чак десети серијски модел који ће сићи с њихових производних трака у размаку мањем од осам година. На сваки ће се „вираџ” потрошити више од 200 сати ручног рада.

Овај лепотан је већ у претпродаји код 132 дилера у 41 држави широм света. Цена овог аутомобила је око 175.000 евра за купе, односно 190.000 евра за „воланте”.

А. С.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.