Среда, 18.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Кинески змај” за свачији џеп

„Чери тенго седан” аутомобил који ће вас подсетити на богатија времена
Фото: Р. Крстинић

Ко може да игнорише, најбрже растућу економију света, и највеће тржиште, кад се, у Кини, поред произведених више од 18 милиона аутомобила годишње прода свих 18, а потенцијал је три пута већи, кажу стручњаци. У растућој лопти, узаврелог капитала и инвестиција, сви произвођачи аутомобила позиционирали су се на кинеском тржишту, кооперацијама са домаћинима. „Чери” је на том, захтевном „борилишту”, са светским ауто-гигантима, шести по производњи и продаји аутомобила, али као самостална фабрика, што у Кини није мала ствар.

То се и доказује овом класичном лимузином ниже средње класе. Није класично богатство стандардне опреме, изнад свих у свом сегменту, тако да се о просеку, у случају „тенго седана” не може говорити. Јер све предрасуде падају у воду, након уласка у ову тропросторну лимузину. Угодна унутрашњост, почев од избора материјала и завршног изгледа који је дизајнирао (као и спољашност) мајстор (Пининфарина) па све до богатства простора за путнике напред али и позади, довољна је за комфорну вожњу.

Фото Р. Крстинић

Тенго је дугачак 4,35 метара, висок 1,46 и широк 1,79 метара, уз простран пртљажник од 450 литара. Одлазак на дужи пут читаве породице задовољио би све потребе за смештање багажа.

Увозник, компанија „Квис”, нуди два нивоа опреме, стандардну и луксузну иако постоји и основна која није у понуди. „Тенго” садржи у „стандард” опреми: клима-уређај, електроподизаче стакала (и позади), спољна огледала опремљена грејачима у боји возила, грејаче у предњим седиштима, паркинг сензоре, централну браву са даљинском командом који отвара и пртљажник, путни компјутер, алармни систем, светла за маглу, радио ЦД /МП-3 плејер са УСБ прикључком. Луксузну варијанту чини: унутрашњост пресвучена кожом, осам звучника, аутоматски клима-уређај, у штитнику за сунце огледалце са осветљењем, завесице иза задњих седишта, додатни бочни „ербегови”, ваздушне завесе и контрола стабилности проклизавања возила. У стандардној верзији, коју смо возили, имао је поред АБС-а и систем за расподелу кочења по осовинама.

„Тенго” је релативно јефтин, богато опремљен, породични аутомобил, ниже средње класе, који није предвиђен за јурњаву по граду већ течну, сигурну и економичну вожњу. „Атеко” мотор са 1,6 литара и 120 „коња” не одаје, толику снагу, већ тражи нижи пренос и виши број обртаја за већу стартност по граду и немогућим београдским гужвама. За то је заслужан мењач, направљен за економичност а не, градско и приградско тестирање, са притиснутом папучицом гаса до пода. Зато је и трошио, по нашој процени, око девет литара горива, што и није пуно због високо обртних режима вожње по граду. Мноштво „ударних рупа” на деоници од Инђије, на старом путу ка Новом Саду, солидно је „упијао” са 2,6 метара међуосовинског растојања и можда, по нама, премалим точковима од 16 цола. Чврст, непосредан мењач, добро урађена унутрашњост, богата опрема, економичност при набавци и експлоатацији су адути овог згодно „скоцканог” „чери седана”.

Кад се томе дода и 100.000 километара гаранције (или три године) јефтини редовни сервиси, (око 5.000 динара) и задовољни купци без рекламација, за сада, су шлаг на торту. Тада спознате да, оно што је добро за имућнију кинеску породицу, или Европљане, још је боље, за, далеко мање имућну породицу из Србије. Па зато, уз све банкарске услове, 10.490 евра, и поклон гасни уређај (900 евра), за овакав аутомобил, није пуно.

---------------------------------------------------------------------- 

Техничке карактеристике:

Димензије (Д /Ш /В): 4,35 /1,79 /1,46 метара

Мотор: бензин четири цилиндра, 1.597 кубних центиметара

Снага: 120 коњских снага (88 киловата) при 6.400 обртаја

Обртни моменат:147 Нм при 4.500 обртаја

Емисија угљен-диоксида: евро-4

Тежина 1.150 килограма

Резервоар: 57 литара

Пртљажник: 450 литара

Максимална брзина:190 километара на час

Убрзање од 0 до 100 километара на час: 10,5 секунди

Потрошња (фабрички): 6,3 /10 /7,7 литара на 100 километара

Цена 10.490 евра (уз поклон гасни уређај)

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.