Недеља, 05.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Са „Мишленом“ у будућност

У Берлину одржан велики светски фестивал посвећен трагању за одговором на питање како ће изгледати мобилност човечанства у деценијама које долазе

Од 1998. године француски произвођач гума „Мишлен“ организује светски форум посвећен мобилности сутрашњице. Овај својеврсни фестивал гостовао је у Сан Франциску, Шангају, Кјоту, Паризу и Рио де Жанеиру, а од 18. до 22. маја поменутим метрополама саобраћаја будућности придружио се и Берлин.

На просторима бившег аеродрома Темпелхоф одржан је једанаести по реду „Мишлен челенџ бибендум“ који је покушао да понуди неке теоријске али и практичне одговоре на основно питање: како ће изгледати мобилност човечанства у деценијама које долазе. У главној улози била су 74 излагача са свих меридијана који су приказали више од 230 различитих превозних средстава: бицикала, мотоцикала, аутомобила, камиона и аутобуса.

Иако је у боксовима и на писти Темпелхофа била неописива гужва јер су модели сваки час излазили на пробне вожње, нешто је недостајало – у ваздуху се није осећао мирис бензина. То се од фестивала који промовише возила будућности и очекивало: међу изложеним моделима највећи део покретала је електрична енергија.

Било је ту најразличитијих модела на три или четири точка: од престижних имена као што су „опел ампера“ и „волво Е30“ до неких заиста необичних возила као што је, на пример, електрични тук-тук. Оно што је посебно било занимљиво јесте чињеница да радознали новинари из целог света нису желели само да седну за волан неког електричног аутомобила. Ништа мање гужве нису биле око боксова где су, уз обавезну кацигу, могли да се добију на пробу бицикли с додатним погоном на струју.

А ту је доживљај био готово невероватан. Већ благим окретањем педала двоточкаш постиже брзину од 25 километара на час. Сасвим довољно за пристојно кретање по улицама градова „затрпаних“ аутомобилима.

Поред вожње по писти Темпелхофа изложени модели имали су и неколико неупоредиво озбиљнијих тестова. Тако су, на пример, електрични аутомобили учествовали на релију дугом више од 120 километара и градској вожњи од 100 километара. Основни задатак је био да се ове раздаљине савладају без додатног пуњења батерија.

Поред овог дела „бибендума“ у Берлину велику пажњу привукао је и форум који је окупио око 800 стручњака различитих профила из целог света. Они су у стручним расправама имали јединствену прилику да размене своја искуства, сазнања и визије.

У решавању проблема мобилности будућности стручњаци су имали обавезу да испоштују три основна услова: чисто, поуздано и умрежено. Преведено на разумљивији језик, то значи да превоз у будућности мора да буде еколошки чист, апсолутно поуздан али и конципиран тако да повезује најразличитије ресурсе.

Организатор фестивала у Берлину „Мишлен“ је после затварања приредбе свакако могао да буде задовољан. Француска компанија је показала свету да врхунске гуме нису њен једини адут у путовању у будућност.

-----------------------------------------------------------

Парада испред Бранденбуршке капије

Једна од атракција „Мишленовог челенџа“ била је парада више од 100 возила испред најпрестижнијег места у Берлину – Бранденбуршке капије. Најразличитији модели „терани“ струјом успешно су продефиловали поред ове берлинске туристичке атракције и ниједан није „заштуцао“ или застао. Алтернативни превоз је и пред Бранденбуршком капијом положио испит.

------------------------------------------------------------------------- 

У знаку Бибендума

Бибендум је заштитни знак и рекламна фигура француског произвођача гума „Мишлен“. Реч је о фигури „рођеној“ 1894. године која има тело од гума. Бибендум (скраћено биб) првобитно је имао тело од 40 гума, а овај број је касније смањен на 26, колико има и данас. 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.