Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Скок „француског лава”

Хоће ли „Пежо” са новим моделом 508 угрозити „неприкосновене” у класи

Све што представља сегмент бизнис класе и пространог породичног возила, којим је „владао” немачки „пасат” „напао је француски лав” са новим „пежоом 508”. И то више него успешно. Стилом, елеганцијом, чврстином и удобношћу француски искорак догодио се са новом „петстоосмицом”. Криза је појачала жеље, па и достигнућа, када је примат у свакој појединачној класи више него важан, не само за опстанак већ и доминацију. Настао на платформи, успешног покретљивог и удобног 407 (али и луксуза 607) којем је нијанса недостајала да би „победио” наоко, до сада, „непобедивог” („пасата”) „пежо 508”, са низом нових решења, конкурентношћу ценом, прети да смени са пиједестала „немачког билдера”. Нови модел 508 омогућава хиљаду или више километара вожње у једном даху – без умора. Сваки породични одлазак на море овај аутомобил олакшава, јер, удобност, комфор и лакоћа вожње гарантују уживање и поред деце која циче и чекају да искораче на плажу. Испробали смо, нови „508 актив 2,0 ХДИ дизел” и „обишли” Србију за три дана. Спољних, 36 степени Целзијуса, у хладу није нимало утицало на угодну вожњу под снажном бизоналном климом. Док смо се пели ка Копаонику, или возили лошим друмом уз реку Косаницу, до нашег светског чуда „Ђавоље вароши” уживали смо.

Дакле, нови 508 је лимузина која снажним опцијама мотора, малом потрошњом и смањеном емисијом гасова истиче бригу за планету али и даје пуно снаге овом аутомобилу. Списак стандардне опреме је толико дуг да се више и не зна шта је додатна опрема. Криза је учинила борбу ауто-кућа (понудити што више купцу), веома занимљивом. Па тако, стандард за нови 508 је: АБС и РЕФ електронска расподела силе кочења, АФУ – подршка наглом кочењу, ЕСП – систем против бочног проклизавања, АСР – против проклизавања погонских точкова, серво варијабилни волан, потом фотосензитивни ретровизори, електроподесиви са грејачима и интегрисаним показивачима правца. Потом, ваздушни јастуци за све путнике и бочни „завесасти”, серво варијабилни волан, темпомат-регулатор и граничник брзине, аутоматска бизонална клима напред и назад, светла за маглу и додатно осветљење при углу скретања, кодирани кључ и централна брава са даљинском командом као и команде електронике, радија, климе и дисплеја, на волану.

Додатна опрема са ксенонским дирекционим фаровима, уз прање фарова и ЛЕД дневним светлима, сензорима за паркирање и бочним даљинометром (све на екрану уз звучне и светлосне алармне сигнале о опасном приближавању објекту). Потом, електросклопиви ретровизори, „блу тут” и „хендс фри” за телефонирање и алу фелне посебног дизајна и још понешто, само је питање дана кад ће постати такође стандард а сам бог зна шта ће тада бити „додатна опрема”.

Пет верзија мотора од 112 до чак 204 коњске снаге, у гами од чак 13 комбинација са мењачима аутоматским, полуаутоматским и мануелним са пет и шест брзина и различитим запреминама мотора од 1,6 до 2,2 кубика, нуде невероватну прилагодљивост и „отежавају” избор купцу. Јер су разлике у ценама у зависности од опреме и варијанти мотора више хиљада евра. Уз повећање аеродинамичности (са коефицијентима отпора Цх од 0,257 и СЦх од 580) и емисије гасова од 115 мг до 169 мг по километру, постали су, међу најбољима у класи.

Прво што „осетите” у новом „пежоу 508” је простор, угодан, не спартански, са притајеним и ненаметљивим луксузом. Потом, ефикасно подешавање висине управљача и седиште које се помера у свим правцима. Ова лимузина пружа сигурност а стартност ХДИ мотора од две хиљаде кубика и 140 коња сасвим је задовољавајућа. Осећај угодности вожње се појачао изласком на аутопут, па је стизање од наплатне рампе у Бубањ потоку до излаза ка Ћићевцу дошло неосетно. Сигуран и пун снаге аутомобил који поред помоћних електронских система стабилности, наглих кочења, контроле снаге мотора и раздаљине ка објектима, непосредно и стабилно реагује на волан. Циљано, кратко, притискање кочнице на већим брзинама резултује држањем правца уз, вероватну, акцију електронских система, ЕСП, АБС (против блокаде), АСР (проклизавања), ЕБВ (расподела електронског кочења) и ЦБЦ (помоћ при наглом кочењу) да би се евентуалне грешке безбедно исправиле. На „високом” броју обртаја, за дизел мотор, од четири хиљаде, реаговао је вишком снаге и потпуним неумарањем, па је километрима држао брзину и „туражу”. Све је деловало још повољније на ниским обртајима, до две хиљаде и малим брзинама по локалним путевима. Добро огибљење, на узбрдицама и низбрдицама, где би и теренац застењао уз функцију „хил асистента”омогућава тренутно задржавање у месту две секунде када се возило налази на успону, и при томе „гута и исправља” све „гудуре”. Електрична паркинг кочница обједињује све функције аутоматског затезања, када се мотор угаси намерно, као и код ненамерног гашења и аутоматског отпуштања приликом давања гаса. И при малом гасу, док смо прелазили импровизовани мостић преко Косанице, деловао је као сигурни теренац, иако то није окружење у коме би требало да се налази једна оваква лимузина.

Само је доказао оно што смо хтели, да је овако компактан и дугачак способан за све. Не само да одвезе и довезе локалног директора, већ, и породичне људе, са пуно деце, превезе на одмор и да при томе возач апсолутно не осећа умор. Све то има смисла и када се види пртљажник са 545 литара или до 1.581 литар са подигнутим седиштима а уз преграде, испод подлоге пртљажника, увећаћете комфор путовања до мора, планине или код рођака на село. Сав луксуз у унутрашњости, сијасет џепова и искоришћених буџака чине само одабир „петстоосмице” за први аутомобил породице сасвим логичан. Поготову што цена (27.000 евра) верзије коју смо возили, наговештава, заиста агресиван излазак на тржиште овог француског великог лава. То може озбиљно да забрине германски концерн и његово, до сада, неприкосновено чедо. За то је изгледа 508 и направљен. Све ће се и видети, врло брзо, како процењују људи из „Верано моторса” генералног заступника.

------------------------------------------------------------------------------ 

Техничке карактеристике:

Запремина мотора: 1.997 ццм 

Снага мотора: 140 КС и 16 вентила

Мењач: Мануелни – шест брзина

Макс. брзина: 210 км/час

Убрзање од 0 до 100: 9,8 секунди

Потрошња: 6,4 литра, 3,9 ван града, 4,8 литара комбиновано

Димензија: 4.792 дужина, 1.853 ширина и 1.456 висина у милиметрима

Запремина пртљажника: 545/1.581 литар

Резервоар: 72 литра

Број врата: четири

Број путничких места: пет 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.