Субота, 22.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Сеат-ибица СТ” за модерну породицу

Фото И. Декањ

„Сеат-ибица СТ” је простран породични ауто, умањени комби који подсећа на „поло-крос” ауто из исте фамилије. Са „ибицом СТ” ћете стићи брзо до мора, планина за викенд излете и убрзати читав пут угодношћу вожње. Јер као да је направљен за „све”, универзалан и скочан, просто мами да му се притисне гас. Не претерују они који кажу да спортски настројен „комби”, са 85 коња снаге (у верзији „СТ 1,4” коју смо возили) заправо прави одговор на све захтеве модерне породице.

 Јер је концепт „комбија” подигнут на други ниво, са додатних 138 литара простора у пртљажнику, спортским кровним носачем, ЕУ 5 моторима, као и најновијим безбедносним системима. Да се прође кроз градску гужву али и да се додатно смести гломазан терет са клупом дељивом на једну или две трећине у зависности од габарита терета. А све то уз динамичан изглед, алуминијумске наплатке и додатни панорамски стаклени кров у верзијама „стајл” и „спорт”.

Уз сва изненађења споља, оно што вас очекује унутра је комфоран и функционалан простор уз много технике и опреме неспецифичне за овај комби који то заправо није. Тамни панел – арматурна плоча, спортска седишта (у верзији „спорт”), подесива у свим правцима од најфиније коже и исто таквом ручицом мењача. Наслони за главу, напред и назад као и трокраки управљач подесив по висини и дубини и 12-волтни прикључак на средишњој конзоли. Ту су и опционе преграде за одлагање ситница, испод покривача пртљажника, штитник за сунце, изнад седишта возача са држачем саобраћајних карата. Након тога прво што приметите су под руком све команде са мултифункционалном ручицом управљача за радио ЦД/МП3, (укљ./искљ.), улаз-излаз и шест звучника, „блутут”, „хендс фри” систем са УСБ улазом (у „стајл” и „спорт” верзији). Истина, пар пута смо је заменили за ручицу показивача правца.

Оно што га претвара у спортски комби јесте простор, пртљажник од 430 до чак 1.164 литара. Кад су се у њега спаковала два девојчурка и једна тинејџерка за летовање од 15 дана, уз пртљаг родитеља и приде шкотски теријер – кућна маскота, онда је места заиста доста.

Како је на „Евро-Нкап” краш-тесту за безбедност остварила максималних пет звездица, „ибица СТ” је добар спој безбедности и комфора. Поред ваздушних јастука за возача и сувозача, ваздушних јастука за главу и грудни кош напред, опремљена је и „изофикс” држачима за причвршћивање дечијих седишта на задњим клупама. Ту је ЕСП (електронска контрола стабилности), ТЦС (систем за контролу тракције), подршка за полазак уз брдо, контрола притиска у пнеуматицима, подршка при наглом кочењу, савремени систем динамике вожње ХДС (серијски за моторе од 100 коња). Потом је ту сијасет помагала: би-ксенонски фарови са светлима за кривину АФС, наравно систем против блокаде точкова АБС, опциони сензор за кишу и аутоматски унутрашњи ретровизор са затамњивањем у зависности од временских услова и стања на путу.

           

А сад нешто и о срцу овог аутомобила. Пет бензинских и два дизел мотора у распону снаге од 70 до 105 коњских снага нуде много избора. „Сеат” се еластичношћу мотора добро „верао” по брдима и планинама и аутопутевима, често остављајући зачуђене погледе много јачих иза себе. Зачас са 100 „подигне” на 170 километра на час и без пардона обиђе све испред себе. Брзи, добро управљиви ауто, захваљујући широкој палети мотора и кубикажа нуди комбинацију снаге, доброг, маневрисања и под пуном тежином коју је носио веома храбро. Динамичан возни построј чини да уживате као да имате више снаге. За управљивост су заслужни „мекферсон” систем ослањања са опружном ногом и стабилизатором од 18 и 19 милиметара у „спорт” верзији. Назад је ту полукрути задњи мост са хидрауличним спиралним опругама, али без стабилизатора. Сам четвороцилиндрични линијски „ото-мотор” попречно постављен напред, са четири вентила по цилиндру, 1.390 кубних сантиметра, „МПИ-инџекшн” напајањем, максималном снагом од 85 коња при пет хиљада обртаја и највећим обртним моментом од 132 њутн метра при 3.800 обртаја у минуту значајан су адут овог „Сеатовог” модела. Дизел мотори модела „ибица СТ” базирају се на на модерној „комонрејл” технологији, што обезбеђује максимум ефективне снаге, а уз то сви евро пет мотори штеде гориво и смањују емисије чађи.

 Што се тиче перформанси, достигао је, максимално оптерећен, 177 километра на сат. Чак је сказаљка показивала 180 низ Бегаљичко брдо када смо тек кренули. Потрошња, уз пуну употребу климе, јер је спољних 40 степени то захтевало, била је на око девет литара, као да су у питању градски услови вожње. Петостепени мануелни мењач је изузетно прецизан и погодан за вожњу. Електро механички серво управљач је одличан избор за овај модел, а диск кочнице напред 256 пута 22 милиметра и назад 232 пута девет су ефикасне, а на дужим брдским спуштањима и кочењима у колонама аутомобила нису се прегревале.

            Добро распоређени звучници, сијасет отвора за књиге, часописе или одлагање флашице са водом нуде комфор. Возач се не умара услед добро подесивог седишта и волана, уз климу и омиљену музику. Враћа вас у време дугих путовања с краја на крај континента, уз жал за младошћу: „Ех, што тада нисам имао овако нешто”. Али свако време носи своје адуте па и „сеат-ибица СТ” нуди своје предности свима. Треба их искористити, уз цену од око 13.000 евра и разне варијанте лизинга. Јер, изгледа да је време кризе у ауто-индустрији иза нас, па, и по њима, кризни, „понижавајући” попусти. Аутомобили ће вероватно поскупети, али зашто, то нико не зна.

-----------------------------------------------

Техничке карактеристике:

Мотор: четити цилидра линијски попречно

Запремина: 1.390 цм3

Тип: ЕУ 5

Снага: 63 кw/85 кс

Макс. брзина: 177 км/час

Убрзање: 12,4 секунде

Потрошња: град 8,0 лит/4,7 лит на отвореном

Емисија ЦО2:139 г/км

Мењач: петостепени мануелни

Тежина празног возила: 1.130 килограма

Точкови: 16/17 цоли спорт верзија

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.