Уторак, 18.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
Возили смо: „инфинити ФX 3,0 д С премијум”

„Инфинити”– од снова до јаве

Први дизелаш из јапанске гаме луксузних СУВ-а

Како се понашати у СУВ-у, премијум класе, који вреди као солидан двособан стан у Београд? Бити усхићен што си ушао у аутомобил који карактеристикама, величином, изгледом, не само да привлачи пажњу где год се појави, већ људи, кроз затамњена стакла, покушавају да „виде” која је позната личност у њему. Ауто „Нисан-Рено” алијансе, „инфинити ФX 3,0 д С”, две године након појављивања бензинског модела, „напао је” и најзахтевнију гаму великих, СУВ дизелаша којом и су до сада неприкосновено владали Баварци са БМВ-ом X5 и X6, као и Немциса „порше-кајеном” дизел, „аудијем” Q гаме и „мерцедесом” „Мн”. Први „инфинити” дизел, јапанског произвођача кола, високе класе, дефинитивно је доказао, да, за мању цену (око 17 одсто) од конкуренције, може да се добије сигуран, удобан, моћан кросовер за, не дуга, већ, велика путовања, уз све предности луксуза премијум класе, али и карактеристике набилдованог спортисте.

„Богаташко време” (снага и опрема)

Смелост, за „уплив” у високу класу СУВ дизелаша, наравно, није дошла случајно. Показало се да од 10 купаца ових возила осам купује дизел варијанте и да је криза СУВ сегмента завршена, а 2012. године следи пораст. Па тако, продаја великог, тролитарског дизела, кренула је у Европи крајем лета, прошле године, а код нас, само нешто касније, захваљујући компанији „Гранд моторс”. Нови В6 мотор са обртним моментом од 550Нм има 238 коњских снага и, како кажу испитивања, најјачи је у својој класи. Јапански и француски инжењери тврде да су, чак, имали резерву од још 20 „коња” при завршетку конструкције новог мотора. Природно је онда, да, са крстарећим брзинама, на отвореном путу, може да пређе чак 1.100 километра, при потрошњи од 7,8 литара и 15 одсто мањом емисијом угљен-диоксида од бензинске верзије.

 Са више него богатом опремом, што је „инфинити”специјалност, два нова система су наравно ушла у опцију С.Систем за задње активно управљање РАС и систем за спречавање преласка у другу саобраћајну траку ЛДП. То је прва верзија заштитне технологије која не упозорава само на напуштање саобраћајне траке већ и аутоматски делује лагано наводећи возило до зацртаних ознака саобраћајних трака. Све верзије су наследиле прилагодљив мењач са седам брзина (аутоматика), надопуњен командама за секвенционално мењање брзина на самом управљачу „сајбер” ручицама од магнезијума. Све остало је ту и ефикасни ЕСПН, активна контрола амортизера ЦДЦ, темпомат са потпуним распоном брзине и интелигентним кочењем ИБА, систем надзора околине возила при паркирању, навигациони систем са саобраћајним каналом порука, али и „Мишлен” водичем. Не за гуме већ за добре хотеле и ресторане који се налазе на програмираној рути. Мултифункционално коло управљача, лимитатор брзине, сензори за кишу и 14 смерова подешавања седишта возача. Меморија за подешеност седишта возача, стуба управљачког механизма и положаја ретровизора, аутоматско спуштање ретровизора при вожњи у назад. Би-ксенон светла са адаптивним системом и аутоматским подешавањем висине снопа и млазница за прање, тамна графит таваница уз електрични „шибер”. Такав списак код „инфинитија” више је него дуг. Екрани и паркинг асистент уз звучне, светлосне и конфигурационе сигнале о препрекама, нема краја удобности овог аутомобила. Ништа није сувишно, јер је све, врхунски прилагођено потреби возача и путника на дугом, дугом путовању. Поред безбедности, снаге, мале потрошње импозантности и уопште појаве којом плени и оставља без даха модерним футуристичким дизајном, овај СУВ има „све”.

А онда, у бескрај и даље...

А какав је у вожњи, ево импресија помало спартански настројеног возача, који највише цени спортске карактеристике и снагу, мање удобност, али..., никад не реци никад. Човек се брзо навикне на луксуз и удобност, на богатство опреме. Чим смо ушли, прилагодили смо све системе себи, док нам је, маркетинг гуру Зоран Самарџић појашњавао утицај појединих електронски склопова на вожњу, пажњу нам је привукла полускривена „решеткица” са препознатљивим знаком. Звучник, не обичан и не један – „боуз”, и то 11 комада. Брже-боље смо кренули, желећи што пре да изађемо на „чистину”. Да „инфинитијем”, како му и име каже, пођемо у „бескрај, али и даље” (парафраза чувене реченице из култне серије „Звезданих стаза”– „До бескраја и даље”).

Шта рећи, кад је убрзање, овако, „велике црне масе”, само осам секунди од нуле до сто километара. „Залепили” смо се за удобна, кожна, црна седишта, док смо притискали папучицу гаса, грабећи аутопутем ка Новом Саду. Да постоји исповедаоница за ове рубрике „возили смо” и „тест” у „Ауто свету”, морали бисмо да се много „кајемо”. Јер, после пар секунди сказаљка је показивала брзину двеста на сат, а да то нисмо ни осетили . Из „боуз” звучника и одличног уређаја, трештали су „Ролингстонси” а „инфинити” је једноставно „гутао” километре и „тражио” пут остављајући око себе све класе луксузних и брзих аутомобила, али, некако неосетно. Сви системи беспрекорни, онај за контролу траке нисмо могли да проверимо јер је било исувише возила које смо обилазили. Безбедност је беспрекорна уз „безброј” сигурносних јастука и „сејфти шилд”.

Кочење, веома озбиљно, када је испред нас „искочио” у леву траку аутобус са 100 километара на час, мање од наше брзине, прошло је без траума. „Нисан” се само „поклонио” и после две секунде „поскочио” као дивљи ждребац, настављајући вожњу у „бескрај”, уз звук спортске тураже мотора и поред „Боузових” звучника и „Стонса”. „Овако би могао хиљадама километара”, помислите.

 Сан и јава ...

Крута конструкција обезбеђује расподелу масе напред и позади као на спортским аутомобилима. Удобан и сигуран, није „придавао” важности неравнинама и оштећењима пута, уз импозантну брзину. Како и не би, када је лак и подвозан, уз блок мотора од графитног челика (75 одсто крућег од гвожђа, а 22 одсто лакшег), баш по мери овог „инфинитија”. Саставни делови мотора су специјално припремљени за ова возила, од поменутог блока мотора, преко коленастог вратила, колектора усиса, система убризгавања горива, система повратних издувних гасова који увећавају снагу а смањују потрошњу, турбокомпресора, картера уља и катализатора. Углавном, „специјални” мотор и изгледа другачије од осталих мотора „инфинити” алијансе.

Сам турбокомпресор, с променљивом геометријом, повећава снагу на 238 коња при 3.750 обртаја у минуту чиме је један од најснажнијих дизела погонских агрегата уопште на тржишту, а обртни моменат обезбеђује изванредне способности претицања. У комбинацији са аутоматским мењачем од седам степени и с прилагодљивом командом за мењање брзина, АШЦ перформансе су заиста импресивне са максималном брзином од 212 километра на час. Уз сјајни четири пута четири погон (проверили на гудурама према Дунаву и обронцима Фрушке горе). Лаган, врло крут и велике линеарне снаге, без заостајања, чак је и издувни систем избрушен до крајњих спортских граница. Тролитарски „В 6” мотор из „инфинитија” преобратиће многе заклете љубитеље бензинских мотора након добре пробне вожње, а оне који су већ „дизел верници” уверити да су на правом „дизел путу”. А за крај, и ако бисте имали 69.900 евра са ПДВ-ом и изванредном, свом расположивом додатном опремом, не верујем да бисте се одлучили са стан, веровали или не. Јер, „инфинити” не нуди снове до „бескраја”, већ јаву.

Иштван Декањ

-----------------------------------------------------------

Техничке карактеристике:

 Мотор: В6 са четири вентила по цилиндру

Запремина: 2993 цм3

Тип : дизел – 4x4 „С”

Снага 175 кw/238 кс

Макс: брзина: 212 км/час

Убрзање: 8,3 секунде

Потрошња: град 9,0 лит/ 7,8 лит на отвореном

Емисија ЦО2:238 г/км

Мењач: седмостепени аутоматик и мануелни секвенционални

Тежина празног возила: 2.150 килограма

Точкови: 20/21 цола ФX 50 АТ

Резервоар: 90 лит

Дијаметар окретања: 11,2 метра

дужина/ширина/висина: 4.865 мм/ 2.134 мм (са огледалима)/ 1.680 мм

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.