Петак, 21.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„И3“ – најсмелији „бмв“

Немачки произвођач аутомобила припрема модел на електрични погон чија каросерија ће бити од материјала на бази угљеничних влакана

Немачки „БМВ“ је судећи по концепту „и3“ најозбиљније „загризао“ колач који се зове електро-аутомобил. Толико озбиљно да немачки медији закључују да је „БМВ“ заправо повео трку међу највећим произвођачима аутомобила на свету у креирању аутомобила будућности – на струју.

Данас, док је „и3“ још концепт и далеко је од серијске производње, сви се слажу да је реч о аутомобилу који је, и због изгледа али и „садржаја“, сигурно најсмелији модел у породици „БМВ“-а. На овом концепту за који произвођач тврди да ће с минималним изменама бити послат на монтажну траку одмах падају у очи велики точкови са танким гумама. Аутомобил дизајном ствара утисак да је настао спајањем неког вана и теренца а намећу се и нека поређења с моделом „ауди А2“.

„И3“ и „А2“ имају, наиме, идентичне мере: дугачки су по 3,85 метара и високи 1,54 метра а „бмв“ је тек за нијансу шири.

Поред необичног изгледа на који ће љубитељи досадашње спортске и агресивне линије „БМВ“-а тек морати да се навикну велику пажњу изазива и каросерија овог модела. „БМВ“ је у изгради каросерије испољио велики ризик јер је она направљена од вештачког материјал у којем доминирају угљенина влакна.

Реч је одличном али још веом скупом материјалу који је досад коришћен у производњи свемирских летилица и болида у Формули 1. Међу произвођачима аутомобила досад се једино „Бугати“ усудио да угљнична влакна „угради“ у каросерију једног свог модела, „вејрона“, што је ионако високу цену овог аутомобила подигло на астрономску висину – више од милион евра. „БМВ“ се, дакле, упустио у ризични експеримент: „и3“ ће имати најмодерније ( и најскупље) могуће „одело“ и то у комбинацији с погоном на струју. Управо то је и био разлог шпто је „БМВ“ одлучио да каросерију направи од лаког материјала на бази угљеничних влакана како би на тај начин смањио тежину аутомобила. За возила на електрични погон ово је веома важно јер су данашње батерије и кабасте и тешке.

По свему судећи „БМВ“ је у томе успео: „и3“ биће тежак око 1250 килограма што је знатно мање у односу на садашње моделе других произвођача које покреће електрична енергија.

Модел „и3“ биће монтиран у фабрици у Лајпцигу а на тржиште стиже 2013. године. О цени још може само да се нагађа али већина прогноза каже да овај електрични “бмв“ неће моћи да буде јефтинији од 40 хиљада евра.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.