Среда, 26.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
Возили смо: „кија-пиканто” 1,0 мпи

Мали–велики аутомобил

Индустрија ауто-дизајна, последњих година, чини се, тежи ка „агресивнијем” изгледу аутомобила, од „А” сегмената све до „премијум” класе. Од када се на салону у Женеви појавио „кија-пиканто” препознатљив је истоветан тренд. Дизајнерска метаморфоза у компанији „Кија” започета моделом „соул”, преко „венге” и новог „спортиџа” достигла је крешчендо „пикантом” друге генерације. „Пиканто” – „зачињен” (француски), код нас је од лета, а поред нових димензија (шест центиметара дужи, један и по шири, 3,6 центиметара више простора за ноге) има већи пртљажник за 27 одсто и сада је 200 литара. Први пут у две верзије, са троје и петоро врата, уз модерне технологије и бројне додатке за сигурнију и удобнију вожњу нуди атрактивнији спољни изглед. Сви ови адути су заправо и направљени да би се изборило важније место под сунцем у „А” сегменту.

Сам дизајнерски преокрет је и у циљу смањења коефицијента отпора ваздуха на 0,31 Цд. Допадљив изглед није случајан почевши од „тиграстих очију” пројекцијским предњим и ЛЕД задњим светлима, челичним или алу-наплацима до 15 инча уз избор од десет боја (осам металик и две неметалик боје). Тренд кризе донео је нову публику за најмање класе градских аутомобила, ( из виших сегмената прешли у ниже) али траже сличну удобност, опрему па и сјајне перформансе.

„Пиканто” 1,0 у „икс-сити” опреми и пет врата укључује стакла са УВ заштитом, аутоматску климу, електро подесива огледала, аутоматска предња светла, додатне преграде испод седишта, подну конзолу, склопиве држаче са осветљењем, команде на управљачу за радио ЦД плејер, избор нових, квалитетнијих материјала. Сијасет безбедносних додатака чине „пиканто” сигурним аутомобилом. Поред шест ваздушних јастука (седми за колена је у додатној опреми) ту су и кочиони системи из, некада, богатијих класа: ЕСЦ, АБС, ЕБД и БАС. Тако да зауставни траг „пиканта” са 100 километра на час износи 41 метар. Ту су и ЕСЦ и ХАЦ заштита од трзајних повреда врата као и ЕЕС, три пута укључење стоп светла код наглог кочења.

Додатна опрема је „старт дугме” (без кључа), радио ЦД МП-3 аудио систем, „ај под”, УСБ плус „аукс” – прикључак за аудио систем, „блу тут – хендс фри” прикључак за препознавање гласа, грејање предњих седишта, грејање обруча управљача, паркинг сензори, старт-стоп систем „паметног алтернатора” који смањује потрошњу горива и ниво издувних гасова. У јачој 1,2 верзији, то кошта скоро 12.000 евра. Уз седам година произвођачке гаранције, или 150.000 пређених километара, за комплетно возило, може се рећи, да то није висока цена, јер гаранција може да се пренесе на другу особу, што подиже цену половном „пиканту”.

Са новим „капа” моторима, смањеном емисијом угљен-диоксида и потрошњом горива мамило нас је да проверимо малишу. Оба мотора (1,0 и 1,2) опремљена су дуал „алу-блоком”, брегастом осовином променљиве геометрије, погонским ланцем и вентилима са ниским трењем. Постоји и „би фуел” верзија мотора на ауто-гас (82 коња). Бензински мотор 1,0 са три цилиндра и 69 коња, развија брзину од 153 километра на час, убрзава за 14,4 секунде. Када смо, кроз маглу, кренули до Карађорђевог града – Тополе, по аутопуту, малиша је одлично вукао, солидно убрзавао и није се „плашио” виших обртаја. „Мањак” једног цилиндра се „осетио” кад је до Опленца и краљевских винарија требало, на кратким деоницама, обилазити. „Пиканту” је потребна виша тура, (изнад три хиљаде) за озбиљнија, бржа претицања. Због дељивог пртљажника, (60/40) идеалан је за плац, град, набавку а да вас и мало кошта, јер „пиканто” заиста минимално троши. И поред „гаса до даске”, убрзања, гужви, након 400 километара, резервоар је био до пола пун. Управљивост одлична, напред „мак ферсон”, две попречне вођице 60 одсто више укрућују задњи трап али, уз, „мекше” опруге, „пиканто” је чвршћи, али и удобнији, од прве генерације. Цена, за верзију коју смо возили, је 9.790 евра, уз низ предности, због чега ће вам бити јасно да нисте протраћили свој новац.

--------------------------------------------------------------

Техничке карактеристике:

Мотор: високо обртни троцилиндрични бензински

Запремина: 998 цм3

Тип: ЕУ 5

Снага: 51 кw/69 кс

Момента: 94 Нм при 3.500 обртаја/мин.

Макс. брзина: 153 км/час

Убрзање: 14,4 секунде

Потрошња: град 5,4 лит./3,6 лит. на отвореном/на тесту око четири литра

Емисија угљен-диоксида: 99 г/км

Мењач: петостепени мануелни

Тежина празног/пуног возила: 940/1.400 килограма

Пртљажник: 200 лит/ оборена седишта 870 лит.

Точкови: 13 инча

Гаранција: седам година 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.