Захтеви за реституцију од марта
Агенција за реституцију позвала је јуче и званично грађане да у року од две године поднесу захтеве за враћање одузете имовине или обештећење. Документацију ће од 1. марта моћи да предају подручним филијалама Агенције за реституцију, у Београду, Новом Саду, Нишу и Крагујевцу.
Захтеви за враћање кућа, станова, пољопривредног, шумског и грађевинског земљишта подносе се Агенцији, преко 150 шалтера пошта, на одговарајућем обрасцу. Уз захтев се подносе потребни докази у оригиналу или овереној копији.
Страхиња Секулић, директор Агенције за реституцију, не очекује да ће бити велике гужве пред шалтерима.
– Две године је прилично дуг рок и нема потребе да грађани журе. Важно је да пажљиво прикупе документацију и да она буде комплетна. Агенција ће им наравно у свему помагати – каже Секулић и додаје да једино првих дана очекује већи притисак на шалтере.
Он истиче да се највише одузете имовине налази у Београду и Новом Саду. У та два града биће поднето и највише захтева.
Миле Антић, координатор мреже за реституцију, каже да грађани најпре треба да провере да ли је њихова имовина, коју су пријавили 2006. (према Закону о евидентирању имовине) правилно уписана у базу података одузете имовине у Републичкој дирекцији за имовину. Да би избегли касније проблеме стари власници треба да се обрате Дирекцији за имовину, која промене и корекције података уноси искључиво на основу појединачних захтева заинтересованих.
Уколико им имовина није правилно евидентирана, следећи корак је каже Антић одлазак у Катастар непокретности и вађење власничке документације.
Наследници, који потражују имовину морају, такође, прикупити документацију о вези са особама којима је имовина одузета. А то су извод из матичних књига рођених, умрлих, венчаних, накнадна решења.
– Иако је законом предвиђено да наследници морају пре подношења захтева да окончају оставинску расправу пред судом тога ће бити само у неким ситуацијама. Углавном ће се о подели имовине изјашњавати пред Агенцијом за реституцију – каже Антић.
Тек када грађани прикупе документацију о имовини која је предмет реституције, а која мора бити оригинална или оверена фотокопија, требало да оду на шалтер поште и да предају захтев.
Уколико папири буду уредни имовина ће врло брзо бити враћена, чак и пре краја године. Али ако захтев не буде садржао све што се тражи, биће одбијен. После тога грађани ће моћи да поднесу и више пута захтев у наредне две године од расписивања јавног позива.
– Они који очекују новчано обештећење, нема разлога да журе са захтевима јер је за ову годину обезбеђено 50 милиона динара за реституцију, што није довољно за новчано обештећење – сматра Антић.
Подсетимо, за ову годину је планирана исплата аконтације од максималних 10.000 евра, док би према Закону о враћању имовине и обештећењу остатак новца био надомештен обвезницама. Државне хартије од вредности требало би да буду емитоване 2015. у вредности од око 200 милијарди динара, односно две милијарде евра, са роком исплате од 20 година.
----------------------------------------------
Шта треба знати?
*Списак пошти у којима се предају захтеве на сајту Министарства финансија www.mfin.gov.rs и Агенција за реституција www.restitucija.gov.rs
*Образац захтева за враћање www.mfin.gov.rs и Агенција за реституција www.restitucija.gov.rs
1.корак: Дирекција за имовину;
2. корак: Катастар непокретности;
3. корак: Доказ о вези са особама којима је имовина одузета, извод из матичних књига рођених, умрлих, венчаних и
4. корак: Предаја захтева на шалтеру поште.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.