среда, 16.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Делез” улаже 400 милиона евра

За јак трговински ланац потребно је више домаће робе

„Намеравамо да у току ове године уложимо више од 400 милиона евра у тржиште Србије, а највећи део тог износа биће инвестиран у отварање нових и реконструкцију постојећих објеката. Планирамо и изградњу великог дистрибутивног центра у Србији, на којем ће радови почети до краја ове године, а завршетак се очекује у другој половини 2013. године”, најављује за „Политику” Давид Вандер Скурен, генерални директор „Делеза” за Србију, Босну и Херцеговину и Црну Гору.

– За ову годину планирано је да се у Србији отвори 20 и реновира 40 објеката. За сада смо задовољни темпом остваривања овог плана, односно са отварањима нових продавница у Чачку и Панчеву. Ускоро се отвара и нови објекат у Шиду и почињемо изградњу још неколико, најпре у Смедеревској Паланци и Новом Саду. Најважније од свега је да све продавнице доносе нова радна места и да се мрежа наших запослених стално шири. У овом тренутку број запослених у нашој компанији у Србији је око 10.600, а очекујемо да до краја године буде још већи – наводи Скурен.

Од када је белгијска компанија протекле године купила „Делта макси”, унела је новине у пословање овог трговинског ланца, док су умногоме задржана и достигнућа „Делте” у српској малопродаји. Тако се укида формат „Темпо експрес”, а задржава „Макси”, „Темпо” и „Мини макси. У асортиман је убачена нова робна марка „365”. Међутим, бренд „премија” се задржава и, како каже Скурен, она ће иу наредном периоду остати главни покретач развоја робне марке.

Пракса ове компаније је да више од 70 одсторобебуде локално развијено, односно произведено у матичној земљи. Међутим, тај проценат у Србији још није постигнут, али у „Делезу” обећавају да ће се то променити.

– Тренутно се у нашем портфолију налази око 100 производа робне марке „365”. Они се производе у иностранству, односно Белгији, Француској или Немачкој, али се у њихову производњу укључују идомаће компаније. Тако већ имамо „365” домаће уље које за нас производи „Викторија оил”, купке и шампоне које развијамо са „Беохемијом” и јогурте које радимоса млекаром „Мегле” из Крагујевца – објаснили су у „Делезу”, додајући да проширују листу произвођача са ових простора који учествују у производњи њихових приватних брендова.

– План је да до краја ове године са развојем нових артикала, увозним активностима и ребрендирањем постојећих производа робне марке, достигнемо више од 400 производа под робном марком „365” – рекао је Скурен.

Упитан да ли су производи робне марке који се праве у Србији пласирани у јошнеку земљу у којој послује „Делез”, он каже да „тренутно радена извозним синергијама са чланицама Делезгрупе”.

– До сада смо годишње остваривали извоз наших робних марки на тржишта Црне Горе, Бугарске и Босне и Херцеговине. У овом тренутку можемо да кажемо да смо најближи постизању договора око извоза већег броја наших производа на тржиште Румуније где такође послујемо, а разматрамо могућности извоза у Грчку. Реч јео извозу производа направљениху домаћим фабрикама, попут кондитора и основних животних намирница иликозметике, и то пре свега оних артикала који су ценовно конкурентни у односу на постојеће упоредиве производе на овим тржиштима – рекао је Скурен.

Што се тиче укидања формата „Темпо експрес”, у „Делезу” су навели да ће продавнице које послују под тим именом бити преобликоване у неки од постојећих формата попут „Максија” и „Мини максија”.

----------------------------------------------------------------------- 

Враћање дугова било приоритет

У „Делезу” кажу и да је решавање заосталих обавеза према добављачима, односно враћање дугова, било једна од првих ствари којима су се бавили по доласку на нашетржиште. О којем је тачно износу реч, никада није прецизирано, али како нам је речено у „Делезу”, њихов циљ је да са добављачима успоставе „дугорочне, партнерске односе и да посматрано према роковима плаћања буду бољи од просека на тржишту”.

-------------------------------------------------------------------------- 

Ограничавање маржи није добра порука

Одлука Владе Србије да одреди максималну висину маржи за основне животне намирнице је, како каже Скурен, имала велики утицај на пословање „Делеза” у Србији.

– Реч је о, пре свега, финансијском утицају, посебно у погледу остваривања планова који су креирани на основу једне легислативе, која је потом изненада промењена, чиме су се и услови пословања променили. Предвидивост пословања је изузетно важна. Сви закони, уредбе и одлуке које се доносе у року од свега неколико дана угрожавају и наше и пословање свих других учесника на тржишту, и нису добра порука потенцијалним страним инвеститорима јер чине ово тржиште непредвидивим – истиче Скурен.

Коментари0
a9023
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља