Петак, 03.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Кренуо први воз за Бар с новим „фијатом”

Железницом до луке: композиција са возилима „Фијат аутомобила Србије” (Фото Танјуг)

Крагујевац – Први контингент новог аутомобила „фијат 500 Л” кренуо је јуче нешто пре 11 часова железницом из Крагујевца до Луке Бар, одакле ће бродом бити транспортовано 206 возила у Италију.

Нови аутомобили „500 Л” произведени у фабрици „Фијат аутомобили Србија” у Крагујевцу до те црногорске луке биће превезени на 16 вагона. „Ово је први извоз новог аутомобила и иде до купаца у Италији”, рекао је новинарима директор производње у ФАС-у Нунцио ди Бартоло и нагласио да ће до краја недеље пут Бара отићи нови контингент од 206 аутомобила.

Према његовим речима, до краја године седмично ће ићи два воза са по 206 аутомобила „500 Л” и тај број ће се повећавати у складу са захтевима купаца из Европе.

Ди Бартоло је истакао да ће нов модел у земље Европе, поред железнице, бити транспортован и друмским саобраћајем.

Он је истакао да је план фабрике да дневно са трака силази 500 аутомобила и да до краја године буде произведено укупно 30.000 „фијата 500 Л”. „Ово је велики посао за ’Железнице Србије’”, оценио је директор Дирекције железнице за инфраструктуру Милан Максимовић.

Наглашавајући да железнице већ сарађују са ФАС-ом тако што транспортују делове за нови модел аутомобила, Максимовић је рекао да је из Крагујевца кренуо први воз са готовим аутомобилима.

Он је додао да ће из Крагујевца пут Луке Бар ићи 12 возова седмично када се у Фабрици буде производило 200.000 аутомобила годишње и да је у плану модернизација и електрификација пруге од Лапова до Краљева.

Машиновођа Сретен Лазовић није скривао усхићење што је први који ће превозити нов модел аутомобила. „Почаствован сам што сам први који ће транспортовати нови модел, али и радостан јер ће нам овај посао са ФАС-ом створити могућности да се обезбеде боље плате”, нагласио је он.

Како су истакли у Железницама Србије, први контингент требало би да стигне у Бар нешто пре поноћи. Нови Фијатов модел „500 Л”, који се ексклузивно производи у Крагујевцу, почеће званично да се продаје у Европи од 1. октобра. Тај аутомобил може се од прошлог месеца поручити у Италији и на већим европским тржиштима, а биће пласиран укупно на више од 100 тржишта у свету, укључујући и Сједињене Америчке Државе, као и регион Азије и Пацифика.

Према речима генералног директора ФАС-а Антонија Чезареа Фераре, „500 Л” ће се на италијанском тржишту „500 Л” продавати по цени од 15.500 евра.

У Србији ће цена основне верзије тог аутомобила бити 13.490 евра, а у понуди су три мотора која карактеришу нижи нивои штетних емисија и угљен-диоксида.

Реч је о два бензинска мотора (105 КС 0.9 „твинер” и 95 КС 1.4 литра) и једном турбодизел мотору (85 КС 1.3 „мултиџет 2”). ФАС је објавио да је серијска производња новог „Фијатовог” модела „500 Л” у Крагујевцу почела 4. јула и најавио израду око 30.000 тих аутомобила до краја године.

У ФАС очекују да ће најбоља продаја бити на европском тржишту, а трећина продаје требало би да буде остварена на тржишту САД.

Због повећања обима производње новог модела „500 Л” у фабрици је недавно почела да ради и друга смена.

Производња новог модела „500 Л” у погонима у Крагујевцу резултат је уговора о заједничком улагању италијанског „Фијата” и Владе Србије у крагујевачку фабрику „Застава аутомобили”, потписаног у јесен 2008. године.

Тим стратешким уговором, италијански „Фијат” је власник 67 процената фабрике аутомобила у Крагујевцу, а држава Србија преосталих 33 одсто.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.