Нема рекламација за јануарске рачуне
Да су електродистрибуције по Србији заиста озбиљно схватиле свој посао, а тиме и упозорења својих директора види се и по томе што нема гужви и рекламација за јануарске рачуне за утрошену струју или грађанима обрачуни тек треба да стигну па зато влада тренутно затишје. Све ће се, међутим, знати за који дан.
Оно што ја за сада извесно, јесте да су представници Националног удружења потрошача, пре два дана обилазећи шалтере Електродистрибуције Београд били пријатно изненађени што нису затекли колоне незадовољних грађана да рекламирају јануарске рачуне за струју.
– Ситуација у ЕДБ је много боља него у децембру, стога се закључује да је главни проблем с рачунима био у томе што у Србији има пет електродистрибуција где свака има свој систем обрачуна потрошње струје, што се полако решава, Горан Паповић, председник овог Националног удружења.
Много је тежа ситуација с децембарским рачунима за гас.
– Тражићемо додатне податке од „Србијагаса” и Агенције за енергетику око рачуна за гас, јер оно што смо до сада добили не може да се прихвати као релевантно, каже Паповић.
У извештају који је достављен овом Удружењу нема података о калоричности, о притиску гаса, као ни који је дистрибутер током децембра највише гаса потрошио и због чега. У Агенцији за енергетику кажу да радна група још ради на утврђивању грешака, те да за сада не могу да кажу шта је прави разлог високих рачуна.
Радомир Ћириловић, председник Удружења за заштиту права потрошача „Просперитет”, каже, да су прве анализе показале да су јануарски рачуни за гас за петину нижи од децембарских, али да још чекају одговор радне групе при Министарству енергетике зашто је то тако.
– Претпоставља се да је то због лошије калоричне вредности домаћег гаса који се меша с руским, иако главни снабдевач „Србијагас” то демантује. Подаци који су достављени ресорном министарству из „Србијагаса” непотпуни су што отежава рад и радној групи да утврди који су параметри довели до тога да рачуни буду два и по и три пута већи од новембарских или јануарских, каже Ћириловић.
Удружење, истиче, неће прихватити извештај радне групе за гас све док „Србијагас” не достави све тражене информације и додаје да му није јасно како то да 250.000 домаћинстава прикључених на гас у Србији не види на својим рачунима да им дистрибутери јефтиније зарачунавају домаћи гас, с обзиром на то да у НИС-у тврде да „Србијагасу” испоручују домаћи гас по нижој цени баш због лошијег квалитета.
----------------------------------------------
Јефтинији домаћи гас
Упитан, да ли је тачно да од НИС-а купује јефтиније домаћи гас и да ли га јевтиније и продаје, Душан Бајатовић, генерални директор „Србијагаса”, каже за „Политику” да је то тачно и да је домаћи гас јефтини за око 20 одсто од руског.
– Цена се упросечује, коригује за енергетску вредност по формули, ако је гас лошијег квалитета и тако иде у малопродају. Све то контролише Агенција за енергетику и потврђује цену и обрачун, објашњава Бајатовић. На свака четири минута аутоматски се очитава квалитет гаса. У то има увид Агенција за енергетику и надлежна републичка инспекција по захтеву Министарства енергетике, тврди први човек „Србијагаса”.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.