Субота, 25.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Сигурна кaрта без погона на сва четири точка

Возач има могућности да изабере један од пет понуђених програма: стандард, „оф роуд”, песак, снег и „ЕСП – оф” (Фото А. Васиљевић)

Екрани у дизајн центру ПСА групације,пре годину дана, нису се ни „охладили” после промоције „208”,а „Пежо” је представио модел „2008”. Био је то одговор на успехе конкурената: „нисан џука” и „рено каптура”, у најбрже растућем сегменту возила, споју модерног каравана и градског кросовера. Познати француски произвођач „игра на сигурну карту”, робусности мини СУВ-а и повишеног клиренса, иако за прву функцију недостаје један битан детаљ, а то је погон на сва четири точка. Мада у читавој групацији „градских луњала”– возила за све намене, нема превише примерака са погоном на свим точковима. Ипак, помоћ предњем погону „пежоа 2008” представља „грип контрол” која комбинује електронску контролу тракције и стабилности, а све се прилагођава условима пута. Обртни моменат се преноси на точак који има бољи контакт са подлогом. Возач има могућности да изабере један од пет понуђених програма: стандард, „оф роуд”, песак, снег и „ЕСП –оф”. Овај систем је познат одраније у „3008”, „партнер” моделима и показао се као солидна, јефтинија и пре свега лакша верзија од робусног и скупог интегралног погона. Како га нема у свим пакетима опреме, потребна је доплата од 250 евра, што је можда грешка фабрике. Требало би да постане стандард чиме би се издвојили у оштром бојном пољу кросовера.

Како би се већ на први поглед разликовао од основне верзије „208”,безмало читав предњи део је измењен (светлосна група, маска, браник), а то је и случај са задњим крајем. Више од 60 одсто технике је наслеђено са „208”, али је „2008” дужи 20 и виши шест центиметара док је међуосовинско растојање остало неизмењено. Пртљажник је већи од основног модела за 100 литара (360), са ниским утоварним прагом од 60 центиметара и лако се повећава обарањем наслона, (седални део је фиксиран), чиме се добија равна површина од чак 1.200 литара. Предња седишта су удобна и профилисана, добро држетело при брзом проласку кроз кривине, али и у граду, где је потребно доста маневрисања. Окретан и прегледан, јер се и седи више него у претходнику, има „шланк габарите” сјајне за узане градске паркинге. Уз виши клиренс (16 центиметара) одлично се пење по тротоарима и упија све асфалтне неравнине. Осећате се сигурно, јер су реакције, чак и на крајњим брзинама, веома усредсређене, предвидљиве и уравнотежене. Уз „грип контрол” који смо пробали по блатњавим путевима на обронцима Фрушке горе, до обала Дунава и „М + С” гумама на шеснаесто инчним наплатцима, био је подвозан, иако нисмо били превише оптерећени.

У кабини, обиље простора за одлагање (24 литара), аналогни инструменти осветљени дискретним ЛЕД светлима, седмоинчни дигитални екран на централној конзоли. Старт-стоп систем и ЕСП део су стандардне опреме, али није панорамски стаклени кров, који даје осећај да сте стално на сунчаној тераси (доплата 450 евра).

Понуда мотора је широка и то чак три дизела: 1,4 литара ХДИ/68 коња, 1,6 л. е –ХДИ/92 коња и 1,6 л. е –ХДИ/115 коња, као и два бензинска: троцилиндарски 1,2 литара ВТИ/82 коњске снаге и 1,6 литара ВТИ/120 коња. У понуди, на тржишту ЕУ су још три агрегата од 110, 130 и 156 коња. Сви пасивни и активни системи безбедности и осам ваздушних јастука дају сигурност возачу. Замерки увек има, а једна од главних је иста као у „208”. При јачем сунцу и одређеном положају висине седишта и волана, немогуће је јасно видети инструмент таблу. Mањaк „енергије” агрегата, испод 1.500 обртаја коју спомињу пробни возачи, нисмо приметили. Задња клупа има места за колена оних уобичајеног раста, ализа двометраше, тешко да би било. И наравно, увек критика цене која за модел у овој опреми, почиње од 15.990 евра, па где станете са жељама.

----------------------------------------------------------------

Техничке карактеристике

Мотор: 4 цилиндра – турбодизел ХДИ

Запремина: 1.560 цм3

Тип: ЕУ 6

Снага: 68 kw/92 кс; 4.000 обрт/мин.

Момента: 230 Нмпри 1.750 до 4.900 обртаја/мин.

Макс. брзина: 181 км/час

Убрзање (од 0–100): 11,4 секунди

Потрошња: град 6 лит./4,6 лит. аутопут–фабрика, тест око 7 литара

Мењач: шесто степени мануелни

Маса аутомобила/носивост: 1.335/373 кг

Точкови:16 инча

Резервоар(макс): 50 литара

Запремина пртљажника:360/1.194 лит

Дужина: 4.159 мм

Ширина: 1.739 мм

Висина: 1.570мм

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.