Вишак горива завршио у доводном цевоводу
Поводом текста „Каса надувала резервоар” објављеног у јучерашњем броју нашег листа, компанија „Еко Србија а. д.” је, како смо и најавили, доставила објашњење како је могуће да у резервоар аутомобила који је фабрички атестиран на 50 литара, буде наточено 58,95 литара бензина на њиховој пумпи на Зрењанинском путу. То се догодило суграђанину В. М. у суботу ујутру када је на продајном месту ове мултинационалне компаније у Борчи затражио да му напуне резервоар до врха. Био је изненађен када је схватио да се на тој пумпи запремина резервоара његовог аута повећала за готово десет литара. Затражио је објашњење запослених, помоћ инспекције, послао писмо корисничком сервису „Еко Србија”. Јавио се и нашој редакцији у понедељак. Сутрадан смо у подневним сатима послали питања на електронску адресу „Еко Србија”. Добили смо одговор да ће нам се јавити чим сазнају од корисничког сервиса и других служби докле се стигло са решавањем те рекламације јер по Закону о заштити потрошача, како тврди пи-ар служба ове компаније, сваки корисник има право на жалбу уколико сматра да је на било који начин оштећен и они по том истом закону морају да реагују и реше исту жалбу у законском периоду од 15 дана.
Не чекајући систематичан и чињеницама поткрепљен одговор, ми смо причу потрошача поткрепљену фискалним рачуном објавили јуче са назнаком да ће „Политика” пренети и одговор „Еко Србије” чим буде достављен.
– Чињеница је да је објављено све онако како је неко изнео тврдњу а да не саслуша другу страну која износи такође чињенице, дефинитивно чинећи штету угледу компаније ЕКО, посебно имајући у виду илустрацију која прати текст – стоји у јучерашњем допису из компаније.
Како смо обећали читаоцима, оштећеном потрошачу и компанији „Еко Србија”, данас објављујемо достављен одговор.
„Компанија ,Еко Србија а. д.’ у свом пословању поштује и пре свега се придржава свих важећих закона и правилника Републике Србије који покривају област трговине нафтом и нафтиним дериватима. Свака ,Еко пумпа’ у мрежи садржи формулар за рекламације које потрошачи могу попунити уколико сматрају да су на било који начин оштећени, а Закон предвиђа рок од 15 дана за решавање рекламација и давање званичног одговора потрошачу.
Потрошач В. М. није попунио рекламацију, али се писаним путем обратио компанији са жалбом 5. јула и она је прослеђена корисничком сервису који ангажује унутрашње службе како би се сагледале све чињенице, проверили подаци, и тек онда дао финални одговор потрошачу”, стоји у одговору.
„Сва точиона места, на свим пумпама, према Правилнику о врстама мерила за које је обавезно оверавање и временским интервалима њиховог периодичног оверавања баждаре се једном годишње и остају запечаћена од стране правних лица акредитованих од Дирекције за мере и драгоцене метале до момента следећег баждарења. Компанија организује ванредне контролне прегледе исправности мерача протока. Након сваког утакања у резервоар аутомобила, апарат остаје блокиран до плаћања рачуна на каси, чиме се апарат ослобађа за наредну трансакцију. На овај начин је могућност ,везаних’ утакања онемогућена. Провером у систему установљено је да је претходно обављено сипање на истом точионом месту било гориво друге врсте.
Сваки резервоар аутомобила поред декларисане запремине танка може у доводни цевовод да прими додатну количину горива, такозвани одушак, што је вероватно био случај и приликом овог утакања, пошто је потрошач захтевао сипање ,до врха или пун’.
Свака пумпа располаже са волуметром/еталон боцом и на захтев потрошача може се извршити мерење прецизности апарата на лицу места и тачности сипања.
На пумпи ЕКО Борча пре и након спорног сипања горива није било жалби, али је компанија на основу дописа потрошача одлучила ипак да провери о чему се ради. Послато је независно правно лице кога је акредитовала Дирекција за мере и драгоцене метале како би се утврдила исправност точионог места. Провера је показала да је мерач исправан, односно да су одступања у дозвољеној граници.
Сам потрошач ће добити званични одговор од компаније, након испитивања свих чињеница од стране овлашћених лица.
Имајући у виду да је ,Политика’ реномирани дневни лист, изненађујуће је и разочаравајуће да се текстови објављују без потпуног увида у ситуацију, не проверивши информације и тврдње и одмах након
изношења жалбе, пре Законског рока за давање одговора.”
Д. А.
-------------------------------------------
Резервоар се не шири
Аутомеханичари, али и сервисери „дачија” возила са којима смо јуче разговарали не споре да се додатна количина горива може задржати у доводном цевоводу, али да та количина никако не може бити десет и више литара. Како су рекли, ниједан резервоар не може да се прошири – резервоари од метала не могу променити облик, док они од пластике могу само да се помало сузе. Напоменули су и да резервоар ниједног аутомобила после више година употребе не може да прими максималну количину горива – због наталоженог муља, али и због бензина који остаје у резерви.
-------------------------------------------
„Крадуцкање” на пумпама вишегодишња пракса
После објављивања текста „Каса надувала резервоар” на сајту „Политике” се огласило десетак читалаца. Они су се пожалили да су и њих претходних година „пумпаџије” варале на бензинским и гасним станицама у Београду, Новом Саду, Пожеги... и точили им од пет до петнаест литара више од регистроване запремине резервоара. Како су навели, на њихова протестовања на лицу места запослени су дрско узвраћали – „Жали се!” Колика је немоћ надлежних органа у овим ситуацијама сведочи и порука једног коментатора коме је тржишни инспектор рекао да је доживео исто, али да у тим ситуацијама не може ништа да се учини.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.