Уторак, 30.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ко је моћнији, полиција или „кантримен”

Бранков мост у Београду (Фото Танјуг)

Пуних једанаест дана прошло је од трагичне несреће на Бранковом мосту а полиција и даље тапка у месту.

Бојан Јовановић, отац настрадалог Луке (21), од јуче више не стоји на месту несреће где је пре скоро две недеље прегажен његов син. Као разлог за ову одлуку Јовановић наводи да је уверен да полиција интензивно трага за починиоцем саобраћајне несреће у којој је погинуо Лука. Он је на Бранковом мосту у недељу и понедељак 40 минута протестовао са Лукином сликом, захтевајући да се открије и ухапси кривац за смрт његовог сина. Тада су на мост дошли Веселин Милић, начелник београдске полиције и Небојша Марковић, начелник београдске управе криминалистичке полиције. Када се деси саобраћајни удес са рањеним или погинулим учесницима, увиђај и истрагу преузима ова управа.

Јуче смо покушали да од Милића и Марковића сазнамо има ли нових детаља у истрази и да ли је починилац „лоциран”. Ни са једним од њих нисмо успели да разговарамо, јер се нису јављали на телефоне а у Медија центру МУП-а рекли су нам да „нема нових детаља, а ако их буде, обавестиће јавност”.

Несрећни отац Бојан Јовановић позвао је медије у помоћ:

„Апелујем на све људе који су се у петак 25. јула ове године, у 4.20 часова, непосредно пре и после тога, задесили на Бранковом мосту да ми се јаве на мој број телефона 065-44-54-996 или на и-мејл [email protected] Било каква информација, ма колико мала, може да допринесе да се починилац што пре нађе и приведе правди.”

Како сазнајемо у београдској полицији, на снимку, који је забележио несрећу види се како „мини кантримен” удара Луку Јовановића и великом брзином се удаљава са места несреће, али се не виде таблице на возилу. Наш саговорник близак истрази наводи да су други снимци, на којима је ово возило забележено, нејасни. У међувремену, инспектори, који раде на случају, разговарали су са неколико власника овог типа возила.

Други наш саговорник из полиције наводи да је остао велики број возила и њихових власника да се провери и испита. Он сматра да је од дана несреће прошло доста времена, због чега је потрага за власником или возачем „мини морис кантримена”, који је налетео на младића знатно отежана.

Несрећа се, подсетимо, догодила када је Лука Јовановић са још тројицом другара, у повратку из града, покушао да са коловоза на Бранковом мосту помери „ладу”, којој је док су се возили отпао точак. Младићи су, како закон и налаже, обележили троуглом место на којем су били заустављени. Док су гурали аутомобил из средње у крајњу десну траку, у смеру од Зеленог венца ка Новом Београду, великом брзином наишао је „мини морис кантримен” и ударио у њих. Лука Јовановић је у несвесном стању превезен у Ургентни центар. Дан касније је преминуо. 

Д. Вукосављевић

------------------------------------------------------------------------

Где се денуо кривац

Модел аутомобила којим је усмрћен Лука Јовановић

На месту несреће, приликом увиђаја пронађен је отпали црни ретровизор, црни делови пластике браника и део жутог мигавца, што може пресудно да помогне у истрази. Тиме је и дефинитивно утврђено да је реч о британском моделу „мини кантримен” за европско тржиште са управљачем на левој страни. Познаваоци прилика кажу да је таквих аутомобила само стотинак до сада продато или увезено у Србији. Тај модел је тек четири године на тржишту и скупљи је од конкурената али нуди више јер је спортски настројен, са шестостепеним мењачем, убрзањем испод десет секунди до 100 километара на сат. Цена новог креће се од 19.000 до 27.000 евра.

Још када се зна и боја (графитно црна) све води ка томе да се број осумњичених своди на неколико десетина. Такав траг, свуда у свету, довољан је у пракси за проналажење починиоца.

Уобичајено је да инспектори обиђу ауто-лимарске и фарбарске радионице, да се акцијом обухвате продавнице за овај модел аутомобила, јер је логично да ће неко доћи да пазари делове потребне за репарацију оштећеног „кантримена”. Ако се починилац притајио, склонио возило у неку гаражу и чека да истрага попусти, опет има оних који су очевици целог тог замешатељства.

Камере на Бранковом мосту (незванично сазнајемо да их има осам), управо служе за хватање оних који пребрзо возе па је нејасно како то да нису у могућности да „прочитају таблице”. Али и камере после моста код „Ушћа”, „Мекдоналдса”, „Интерконтинентала” и у том „кругу” ваљало би прегледати.

Прекјучерашња изјава Небојше Марковића, шефа УКП-а, да су „наведени на погрешан траг али да ће решити случај” оставља материјал за нагађање шта се заправо дешава и зашто је тако компликовано и потребно толико времена да се кривац пронађе.

Подгревају се и сумње да „неко некога штити” и да је возач убица неко ко „има везе да спречи и одведе истрагу у погрешном правцу”. Зато јавност с правом очекује да се случај што пре реши.

О. Милановић 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.