Отпор београдских пензионера поскупљењу превоза
„Одузели су ми од пензије таман колико кошта повластица, више и немам потребу нигде да идем”, „Плаћаћу превоз 30 пута више него до сада”... Ово су само неки од коментара читалаца на информацију да ће пензионери који месечно примају више од 25.000 динара плаћати превоз 990 динара месечно, односно 1.495 ако им је пензија већа од 50.000 динара.
„Не разумем ове са пензијама већим од 50.000 динара зашто се буне. Радим за 35.000 динара, а морам да плаћам 2.990 динара месечно. Додуше, и то је боље него док сам плаћао 3.275 динара, а сви старији од 65 година возили су се бесплатно”, одговори су другог дела читалаца „Политике” путницима који су незадовољни новим градским тарифним системом у јавном превозу.
Полемика о овим изменама настављена је и јуче, а представници Удружења синдиката пензионера Србије (УСПС) поново су затражили састанак са градоначелником Синишом Малим.
– Они би најрадије да нас виде све у гасним коморама, али неће успети. Биће отпора уколико договор не буде постигнут до 1. фебруара када на снагу ступа нови ценовник. Тај отпор биће безбедан за пензионере, али болан по власт – поручио је Милорад Вујасиновић, председник УСПС-а, али није изнео више детаља о врсти отпора, додавши да се још развија стратегија којом би се изразила грађанска непослушност.
Он је подсетио да су „управо данашњи пензионери на радним акцијама изградили Београд”.
– За нас би било прихватљиво да се уместо досадашњих 407 динара уведе, рецимо, карта од 200 динара месечно за све оне који имају примања већа од 13.000 динара. Око 45.000 пензионера са примањима мањим од тог износа било би ослобођено плаћања – предложио је председник УСПС и најавио могућност жалбе Суду за људска права у Стразбуру, уколико се не изађе у сусрет тим захтевима.
На наводе да је нови тарифни систем неправедан према делу путника јуче је реаговао члан Градског већа Драгомир Петронијевић који је нагласио да ће бити заштићено 60 одсто пензионера са најнижим примањима и да ће цене месечних допуна бити снижене за готово пола милиона грађана.
– Пензионери са примањима већим од 25.000 динара плаћаће три или два пута мање од запослених који имају сличну висину плате. Тиме смо анулирали поскупљење које је уведено за време претходне градске управе 2012. Тада су пензионери подељени у две категорије, па су они старији од 65 година плаћали 33 динара месечно, а они млађи од 65 1.250 динара, што је готово 40 пута више. Формално су они са више од 65 година били повлашћени, а повећали су цене њиховој деци и унуцима. Тако су, у ствари, деца плаћала превоз и за пензионере – навео је Петронијевић.
Члан Градског већа додао је да је до сада запослени који је приходовао 35.000 динара месечно плаћао превоз 3.270 динара, а пензионер са 50.000 динара плаћао 33 динара, „што није у реду јер је разлика била 99 пута”.
– У Београду је готово 31.000 грађана са пензијом већом од 50.000 динара, а од њих, готово 11.000 има више од 100.000 динара. Да ли је нормално да они плаћају 33 динара месечно? При том, синдикат није у праву када тврди да послодавци плаћају запосленима карте, јер карта улази у плату. Пензионери не плаћају сами, јер им пензије исплаћује држава, а пензије се исплаћују од онога што зараде запослени. Зато доста замене теза – закључио је Петронијевић, уз опаску да се „буне једино богати пензионери”.
Привредна комора подржава појефтињење карте за запослене
Смањење цена карата у превозу за запослене је „добар потез који ће растеретити привреду”, оценио је јуче Миливоје Милетић, председник Привредне коморе Београда.
– Одлука Скупштине града да од 1. фебруара цена месечне карте за запослене буде 2.990 динара, уместо садашњих 3.275, значи смањење трошкова од 8,7 одсто. Посебно је добро што је уведена и нова, једногодишња карта за запослене која кошта као 11 месечних, а важи 12 месеци, што је растерећење веће од 16 одсто на садашњу цену – поручио је Милетић.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.