Петак, 27.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

За пун резервоар Словенац ради 4 сата, Србин четири дана

ПОДГОРИЦА – За пун резервоар горива у аутомобилу у Словенији треба да се ради четири сата а у Србији - четири дана, показала је анализа односа цене пуног резервоара у аутомобилу и времена потребног раднику са просечном платом да тај новац заради.

Анализу су спровеле црногорске Дневне новине, подстакнуте најновијим ценама горива које су данас ступиле на снагу у готово свим земљама које су чиниле бившу Југославију.

За пун резервоар (50 литара) бензина БМБ 98 грађани Црне Горе треба да издвоје 69 евра, а 67 евра ако у возило точе БМБ 95, односно 59,5 евра за аутомобиле који користе еуродизел.

С обзиром на то да црногорски грађани са просечном платом од око 480 евра и осмочасовним радним временом за сат зараде 2,7 евра, да би напунили пун резервоар морају да раде пуна три дана, наведено је у тексту.

Преведено у сате, за резервоар бензина Црногорци раде 25 часова, а око 23 часа за 50 литара евродизела.

У другим државама цене горива и просечна зарада су другачији, па и та пропорција. Упоредна анализа цене нафтних деривата са просечном зарадом по сату, показала је да се у најбољем положају од држава региона налази Словенија.

Грађани те државе по сату зарађују 15,6 евра, па за пун резервоар бензина морају да раде нешто више од четири часа, или скоро четири сата када је у питању еуродизел.

На другом месту је Хрватска чији грађани точе најскупље гориво од свих држава региона. Ипак, с обзиром на то да за радни сат Хрвати у просеку зараде 9,4 евра, за пун резервоар бензина морају да раде један радни дан, односно шест и по сати за 50 литара еуродизела.

У Босни и Херцеговини литар бензина кошта 1,15 евра, док је дизел 1,07 евра. Посматрајући ово кроз цене радног сата (2,4 евра), грађани БиХ скоро идентично као и Црногорци морају три дана да раде за резервоар бензина. Међутим, да би наточили пун резервоар еуродизела возачи у БиХ морају да раде 22 сата непрекидно.

Срби раде три и по дана за пун резервоар бензина, а скоро четири дана за 50 литара дизела.

Од држава бивше Југославије, најмања сатница је у Македонији чији грађани за осам сата зараде у просеку 16 евра. Цене горива, међутим, знатно су ниже од осталих држава СФРЈ. Литар БМБ 98 у Македонији је 1,17 еура, док је дизел убедљиво најјефтинији, 0,93 евра.

И поред јако ниских цена горива, Македонци за резервоар дизела раде три дана, док им је скоро 30 сати рада потребно за резервоар еуродизела.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.