Уторак, 28.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Сви ће се одмарати сем „Мале невесте”

„Недељно поподне” и „Студио 3” на РТС-у, „24 минуте са Зораном Кесићем”, „Државни посао”, „Да. Можда. Не.” поздравиће се са нама и водитељи јутарњих програма, речју једна по једна емисија  се због летњег распуста опрашта са гледаоцима. Уз оно већ стандардно „поново се видимо у септембру” а сваки иоле и пажљивији гледалац зна да се те паузе редовно продуже па се до нових јесењих издања чека све до октобра па и још касније.

Имају ли телевизијски аутори и водитељи право да се одмарају? Имају. Имају ли гледаоци право на добар програм. Имају. И шта ћемо сад?

Већ смо током пуног јека телевизијске сезоне обневидели од реприза ТВ серија а шта ли нас тек чека у јулу и августу? Па и позоришта имају летњи распуст, рећи ће неко. Тачно, али ако не гледаш представу, не платиш ни карту. А телевизију плаћамо на овај или онај начин, односно јавни сервис се финансира из буџета, дакле од издвајања свих нас пореских обвезника, комерцијалне телевизије се наплаћују од реклама и кабловских емитера. Проста рачуница каже да кратких рукава остају само гледаоци. Јер , њима нико неће дати „сезонско снижење цене”, него ћемо плаћати све као и током читаве године. Дакле, можемо ми и без ауторских емисија али немојте нас ни вређати летњом шемом и оним сецкањем и лепљењем делова већ виђених емисија које се претенциозно зове „бест оф”.

То му дође као и резон јавног градског превоза у Београду: лето је, људи су отишли ван града, ајмо да смањимо број аутобуса. Као да су се сви иселили на два и по месеца...

Али има и оних који вредно раде: продуценти турских и индијских серија које су већ преплавиле овдашње мале екране. „Мала невеста” коју емитује ТВ Пинк, добила је појачања: „Невесту са ожиљком”...

Телевизија Прва је за веома гледану серију „Куд пукло да пукло” прогласила да је „крај прве сезоне” и рекламирала не пропустите „финалне епизоде прве сезоне” кад оно ко секиром пресечено, у недељу увече нисмо видели чак ни последње минуте епизоде. Само „цвик”. Руку на срце, сигурно је да им се не исплати да серију велике гледаности емитују током лета, али нису сви на Тајланду, у Кушадасију и Порто Монтенегро... Можда је ово била прилика да почасте своје гледаоце и стекну нове који су гашењем аналогног сигнала или дигитализацијом добили прилику да гледају и програме оних телевизија које им доскора нису биле на репертоару. Од Телевизије Б92 смо већ престали да се надамо некој новој серији, барем док се траке са „Пријатељима”, „Штреберима” и „Два и по мушкарца” не излижу од употребе.

Што се РТС-а тиче, само када би поново емитовали све оне добре занимљиве и поучне документарне серије врхунске продукције „Тренутак за уживање” са Билом Стабсом, на пример или оне које је произвела њихова редакција Образовног програма а које су биле загубљене у шеми и емитоване у крајње неатрактивним терминима, корист би била обострана. Ако ћете нас затрпавати репризама (а хоћете) нека буде са мером и укусом. Лакше се гута.