Субота, 18.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Каменице нису допрле до директора Железницe

Каменице, које су у размаку од четири дана разлупале нове возове на прузи Београд–Ужице и код Сомбора, изгледа да нису превише погодиле надлежне у српским железницама. Од првог инцидента прошле су две недеље, али ово предузеће још није израчунало колика им је штета нанета каменовањем композиције старих тек три дана, нити имају план како да спрече понављање оваквих изгреда. Јер, ово није први пут да нови возови буду „нападнути” тек што из фабрике склизну на наше пруге.

Да ли „Железнице” могу још нешто да предузму сем што апелују на савест грађана упозоравајући их да ће нови возови бити усмерени на друге правце уколико се настави овако бахато понашање?

Не треба заборавити да су „Железнице Србије” 21 „Штадлеров” воз, међу којима је био и овај каменован у стајалишту Злакуса, платиле 99 милиона евра. За 27 руских возова, од којих је један био на сомборској прузи, дато је 100 милиона долара. Имајући у виду да један воз кошта између 3,3 и 4,7 милина евра логично би било да возови као и саме станице добију и видео надзор с обзиром на то да су нови возови каменовани и раније и да се незванично сумња да те препаде наручује друмска конкуренција.

У „Железницама” за наш лист објашњавају да су „Штадлерови” возови опремљени видео надзором унутар кабина, а систем камера на спољној страни воза се користи ради безбедности путника, јер омогућавају машиновођи да прати рад врата приликом уласка путника у воз.

– Што се тиче обезбеђивања путем видео надзора, увођење оваквог система на ширем подручју мреже „Железница Србије” тренутно није могуће извести због недостатка новца које би извођење овако великог пројекта захтевало, с обзиром на дужину пруга од 3.500 километара и њихову територијалну распрострањеност – кажу у овом предузећу, али не наводе колико би их коштала уградња камера.

Они наглашавају да овакви инциденти наносе и индиректну материјалну штету која је често већа од штете нанете возним средствима, а која се, пре свега, огледа у томе што се оштећена возна средства искључују из саобраћаја на дужи временски период док се не поправе. 

– Учинићемо све да своје возове и имовину заштитимо од неодговорних грађана. Очекујемо и подршку надлежних држаних органа, кажу у „Железницама” не одговарајући на наше питање на кога сумњају и да ли су оправдане спекулације да нападе на нове возове организују власници аутобуса.

Чињеница је, како рече недавно ресорна министарка Зорана Михајловић да нема новог воза, било руског или ког другог, а да није оштећен камењем.

Током 2012. и 2013. приликом увођења у саобраћај каменовани су нови руски возови у Крагујевцу, Чачку и Параћину купљени кредитом међународне железничке банке Еурофиме.

– Тада је ефикасном и одговарајућом реакцијом државних органа, тужилаштва и полиције, елиминисано овакво бахато и неодговорно понашање – кажу у „Железницама”.

Прво каменовање забележено је у септембру 2012. године само дан након пуштања нових гарнитура у саобраћај. У Србију ускоро треба да стигне нових 25 руских возова. Како их сачувати од вандала?

М. Авакумовић

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.