субота, 15.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 06.09.2015. у 22:00

Треба ли комода да има рупу

(Фо­то лич­на ар­хи­ва)

Комода која је имала лепе димензије, извијене ножице, лако наглашену трбушасту фасаду и металне украсе, боју племенитог дрвета – оскрнављена је. Нису то урадили никакви вандали већ Феручо Лавијани, истакнути дизајнер светског реномеа, на суптилан, рафиниран начин.

Насрнуо је на конструкцију комоде, као да из посуде са посластицом специјалном, кугластом кашиком вади куглу сладоледа, и отиске после тог чина обојио је у ружичасто. Хтео је да пошаље поруку како и варварски чин може да буде, у најмању руку – нежан. Отуд ружичаста беби-боја, као доказ нежности.

Било је то осамдесетих година 20. века, када се постмодернизам осилио до те мере да није марио ни за какве етичке кодексе; када је било, у својеврсном анархистичком маниру, све дозвољено, а вандализам у односу на класични академизам чак и пожељан.

Питање је зашто заговорници нечег новог, то „ново” не осмисле не рушећи старо? Зато што је много теже, јер идеје не падају тек тако. Агресивним понашањем према старим вредностима лакше се скреће пажња на себе – и то не важи само за уметнике. Пробушени рококо биће уочљивији од неке нове али нормалне идеје, ма колико она била добра и позитивна.

Комода је у давна времена прво била сандук који је стајао на поду, затим је подигнута на ногаре и постала ниски ормар за одлагање ствари. Онда се је украшавали на све могуће начине. А Феручо Лавијани је више од свих претходника успео да комода буде примећена.

----------------------------------

Од намештаја до ентеријера и изложби

Италијански архитект и дизајнер Феручо Лавијани рођен је 1960. у Кремони. Прво је учио у школи архитектуре на Политехници у Милану, а затим дипломирао на Институту за политехнику. По дипломирању започео је сарадњу са једним студиjом у којем је убрзо постао партнер.

Већ крајем осамдесетих радио је шоу-рум за „Мемфис” у Њујорку, сарађивао са великанима дизајнерске сцене Италије, међу којима су и Алесандро Мендини и Микеле де Луки. Импресивна је његова активност на изложбеном плану, при чему је излагао своје занимљиве идеје за дизајн намештаја (на пример изложба у Центру „Жорж Помпиду” у Паризу). Још импресивнија била је његова улога у обликовању ентеријера за хотеле и ресторане, резиденције, за бројне модне ревије и најразличитије изложбене догађаје.

Излагао је у Милану, Риму, Паризу, Њујорку... и сарађивао с познатим брендовима, као што су „Оливети”, „Пеликан”, „Полароид”, „Дачија”...

Радмила Милосављевић, архитекта

www.dopisna-skola-ambijent.rs

Коментари0
1c7c1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља