Петак, 22.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Фабрика вагона иде у стечај

Надзорни одбор ове фабрике донео је такву одлуку на захтев већине радника, а упркос противљењу руководства
У производној хали Фабрике вагона у време кад се радило (Фото: М. Дугалић)

Краљево – Вишемесечну полемику о судбини Фабрике вагона у Краљеву прексиноћ је бар делимично разрешио Надзорни одбор овог концерна одлуком да се надлежном суду омогући расправа и доношење одлуке о стечају. То је, како су нам чланови овог органа објаснили, учињено њиховим налогом директору, односно правној служби да се од суда повуче документ, такозвани Унапред припремљени програм реорганизације фабрике (УППР), за чију се примену уместо стечаја залагало руководство, пре свих Зоран Богдановић, в. д. директора Фабрике вагона.

– Била је то жеља већине радника уплашених да ће применом овог програма, тј. неизвесном реализацијом остати без исплате 12 заосталих зарада и повезивања радног стажа, што увођењем стечаја гарантује Влада Србије. Тако смо, поред уклањања разлога за одуговлачење у погледу увођења стечаја за концерн директору наложили да код суда покрене стечај и за „Вагоноградњу“, највеће зависно предузеће Фабрике вагона, где је било запослено највише радника. На суду је, наравно, да ли ће стечај бити уведен и у остала зависна предузећа. Углавном, сви радници би тако равноправно и бар делимично требало да буду намирени у погледу својих потраживања – објаснио нам је Зоран Балтић, потпредседник Надзорног одбора.

Он је као потпредседник председавао седници овог органа пошто је пред сам почетак расправе председник Томислав Симовић поднео неопозиву оставку.

– Разлог моје оставке је начин решавања судбине Фабрике вагона, јер мислим да је то пут у пропаст. На повлачењу УППР, документа којим би се бар покушао опоравак појединих погона, инсистирао је један број радника, углавном бивших штрајкача, а и људи из света политике. Тако да је по мом мишљењу стечајем најстарија краљевачка фабрика пуштена низ воду и ја у томе нисам хтео да учествујем – објаснио нам је Симовић.

Иначе, сада у Фабрици вагона ради само ливница. Тамо је педесетак радника ангажовано уз уговор, јер су и они као и већина осталих запослених, према недавно спроведеном социјалном програму уз отпремнине напустили овај колектив.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.