Петак, 03.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Душа у џепу, тело у џипу, рачун на Кипру

Комедија „Лице” о губитку идентитета, са ликовима које препознајемо из таблоидне штампе, премијерно у Атељеу 212
Јелена Богавац (Фото: В. Сретеновић)

Драма „Лице” руског аутора Александра Галина нови је редитељски искорак Јелена Богавац која ће се својим новим сценским рукописом представити београдској публици у уторак 22. децембра у 20.30 часова на сцени „Петар Краљ” Атељеа 212. У питању је комедија о губитку идентитета, буквалном и симболичном, са ликовима које препознајемо из таблоидне штампе, гламурозних друштвених догађаја, горка, оштра, духовита сатира о транзицији и њеним херојима и жртвама. Текст је са руског превео Новица Антић. Сценограф је Марко Беркеш, а костимограф Ана Зарубица. Играју: Радослав Миленковић, Иван Јевтовић, Александра Јанковић и Радмила Томовић.

– „Лице” говори о губитку лица, многих идентитета. О прекрајању идеолошке матрице, моралних норми, о парању етике и логике. О новом лицу стварности коју живимо. Стварности света у ком је новац бог и једина избројива и измерљива мера вредности. О реалитету тог света чији је реализам живљеног на ивици могућег. У свету извитопереног реализма у којем се смрт пориче, а живот алаво прождире. У надреалној стварности коју формулише експлицитна жеља за стицањем материјалног. Увек гладни, увек преждрани! Свету који је сав материјализован у новчаници од стотину долара. Папирнатом свету „господина Френклина” који нам се са те исте новчанице смеши, каже Јелена Богавац и додаје:

– О престрашеном свету. Свету на чије се ботоксе смеши смрт. На душе које су потрошене. На душе које звецкају као сића у џепу. Душе у џепу, тело у џипу, рачун на Кипру. У веку нанотехнологија где се мито даје електронским путем зарад одржања личне друштвене хигијене. У свету у коме је старост срамота.

„Лице” је заправо комедија о животу „нових” Руса, тајкуна и интелектуалаца који их служе. О чему проговара Галина у овом делу?

Ко су јунаци комада „Лице”, објашњава Јелена Богавац:

– Јунаци комада „Лице” су људи нашег доба, нашег времена. То су тајкуни са лажним лицима, жене са лажним дојкама, пластични хирурзи који прекрајају старлете, старлете које прекрајају политичаре, пијани психијатри, малтретиране жене, привредни и остали „углађени” криминалци. Победници транзиције и жртве у транзицији, и транзиционе жртве и главни глумци у серијалу „Таленат за срећу нове елите”. Увек су маскирани, зато их је лако препознати на телевизији. У ријалитију тржишне стварности. Све се може купити и продати. На продају су душе и лица, делови тела и делови доктората, или тела у целини или органи засебно. Све се за све може зашити или пришити на свакога. Етикета света. Лого „гос'н Френклин”. Са лакоћом пријања, на све се аплицира.

Новац је, каже наша саговорница, ново и ново лице стварности. Наши јунаци зарађују и троше, они су похотни, грамзиви, престрашени. Наши јунаци су порочни. Ипак, заустављени у сценском тренутку они су запитани, они су готово спремни да се покају. Они успевају да досегну до добра у себи. До могућности покајања. Кроз спознају немогућности трговине са новим почетком, за нови почетак.

– Верујем у могућност добра. Верујем да из највећег ђубрета често израсте најлепше цвеће. Верујем у могућност позоришта да на добро покаже. Верујем да је доброта заразна и да позориште може да ту заразу шири. Јер ако је ово мелодрама, и ако је о реализму, добро у њему мора победити. Са овом готово утопистичком идејом запловила сам кроз комад, објашњава редитељка.

Ове сезоне, промишља Јелена Богавац, заједнички именитељ разнородних културних трагања је – идентитет.

– Наравно, одвајкада је тако. Та стална запитаност „Ко сам ја?” „Ко сам ја сада, данас, ко сам била јуче? И Александар Галин у комаду „Лице” трага за дефиницијом „ја” сазиданом од многих „јао ја!” над личним судбинама. У потрази за новим ликом стварности, за његовим новим ја, за свемерљивом и немерљивом категоријом формулисаном нацијом, културом, језиком, вером, стилом, обичајима, родом, модом, идеологијом… „Ја” је сложена структура. „Ја” је најактуелније. Оно је данас и овде, и о данас и о овде.

У турбулентним историјским околностима наших дана, „Ја” је компликовано и збуњено. Његово збуњено престрављено испеглано лице. „Ја” је лажна легитимација. Комад „Лице” дефинише промену идентитета времена. Промену идентитета вредности саме, закључује Богавац

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.