Понедељак, 28.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИНТЕРВЈУ: ЈАКОПО ГОДАНИ, италијански кореограф

Играчи из гнезда Вилијама Форсајта

Компанија Дрезден Франкфурт донеће у Београд нову поставку „Примарне трилогије” испуњену виртуозном игром
Сцена из представе (Фото БФИ)

Никада нисам био у Београду и са нестрпљењем очекујем да упознам људе и прошетам градом. Импресиониран сам квалитетом и интензитетом Београдског фестивала игре. Компанија Дрезден Франкфурт донеће вам нову поставку „Примарне трилогије”, испуњену виртуозном игром. Ово дело посматрам као путовање кроз кореографско-архитектонску композицију, свемир саздан од невероватних звезда. А те звезде су моји играчи, каже Јакопо Годани, италијански кореограф и од ове сезоне нови уметнички директор некадашње трупе Вилијама Форсајта, сада познате као Компанија Дрезден Франкфурт. Ова трупа први пут гостује у нашој престоници на 13. Београдском фестивалу игре у пролеће, а представу „Примарна трилогија” Јакопо Годани потписује као кореограф, сценограф, костимограф и дизајнер светла. Комад је нов, премијеру је доживео у Франкфурту 2015.

Поред балетског образовања стеченог у Италији Годани се усавршавао у међународном центру за игру Мориса Бежара у Бриселу, где је од 1990. године основао сопствену компанију и започео кореографску каријеру. До 2000. је био први солиста у Балету Франкфурт под вођством Вилијама Форсајта, и истовремено сарађивао са њим у стварању многих представа. Радио је за велики број светских компанија. О томе шта позиција првог човека Компаније Дрезден Франкфурт доноси у његовом професионалном животу Годани за „Политику” каже:

– Одговорност коју сам преузео почетком лета као уметнички директор феноменалне компаније Вилијама Форсајта је велика, јер публика, критика, институције и донатори који нам помажу имају велика очекивања. Пре два месеца је због новог начина финансирања и организације трупа променила свој назив. Поклонио сам сву своју енергију и време овој невероватној авантури, и захвалан сам претходном уметничком директору и колеги на подршци. Моја визија је у сталном креирању нових наслова, јер данашњој публици морате нудити квалитетне и различите комаде. Као кореограф желим да представљам дела за велике сцене у којима се заиста игра. Тражим од играча да буду одлични техничари, интелигентни, искусни и образовани људи. Ако на то додате и уметнички сензибилитет, онда не смете да погрешите.

У Балету Франкфурт, под вођством Вилијама Форсајта сте били први солиста и сарађивали са њим на новим кореографијама. Како памтите тај период, а како личност Форсајта?

У нашем свету постоје кругови. Неки кореографи који су утицали на своје играче, па су онда ти играчи добијали слободу креирања и постајали кореографи неким новим играчима... Из гнезда Вилијама Форсајта полетело је неколико кореографа који данас успешно стварају. И они су само још једна у низу потврда великог мајсторства и добре енергије којом нас је Вили заразио. Био сам девет година главни солиста његове трупе, а онда сам почео да асистирам у поставкама његових дела, али и да се сам бавим кореографским послом. То је невероватно искуство. Своје видике изоштрио сам и током школовања, јер сам учио од Мориса Бежара. Све то једнога дана постане усвојена лествица естетике и квалитета, испод које не желите да истражујете.

Поставили сте кореографије у познатим балетским кућама као што су миланска Скала или Краљевски балет у Лондону. Колико вам је значила сарадња са другим театрима?

Рад са великим компанијама је дивно искуство, са одличним играчима уз најбоље услове. Једино што морате да обезбедите и што се од вас очекује је успех продукције. Ова врста уметности се мора увек изнова доказивати и оправдавати. Када сликар направи неко дело, оно остаје успешно заувек. Чак и онда када сликара више нема. Такође, сликар увек може да у осами свог атељеа поцепа онај рад са којим није задовољан, без могућности да о њему неко суди. Међутим, позориште је жива и отворена ствар. Као аутор који слика на сцени морате увек бити другачији, занимљиви и савршени, како бисте себи обезбедили пропусницу за наредни ангажман. Успех мора бити константна категорија, а данашње време је сурово и конкуренција је огромна.

Да ли у овом периоду радите на новој кореографији, где проналазите инспирацију и каква вас гостовања очекују?

Играчи су моја инспирација. Пажња ми је усмерена на начин на који играч користи своју интелигенцију како би покренуо тело. У наредном периоду очекује ме рад на новом комаду, али и гостовања са „Примарном трилогијом”. Иначе циљ моје компаније јесте стварање квалитетног репертоара, нове публике и анимирање спонзора. Није лако, јер заправо нема времена за предах.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.