Петак, 19.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Астрономи на трагу открића девете планете

Амерички научници верују да је небеско тело залеђено, да је три пута веће и десет пута теже од Земље
Професор астрономије Мајк Браун приказује могуће кретање „девете планете” (Фото Ројтерс/М. Анцуони)

Кејп Канаверал – Научници с Калифорнијског института за технологију објавили су да су дошли до „ваљаних података” о постојању девете планете Сунчевог система. Верује се да је небеско тело велико скоро као Нептун и да има орбиту по којој му треба од 10.000 до 20.000 година да обиђе око Сунца. Научници претпостављају да је ова планета залеђена, да је три пута већа и десет пута тежа од Земље, објавио је „Вошингтон пост”, пренео је Танјуг.

Ту „Девету планету”, како су је назвали Мајк Браун и Константин Батигин с Калифорнијског института за технологију, још нису директно посматрали, али истичу да имају довољно доказа о њеном постојању. Они сматрају да се „крије” на самом рубу Сунчевог система. Научници тврдње о том небеском телу заснивању на математичким и компјутерским моделима и предвиђају да ће откриће телескопом уследити у року од пет година, пренела је Бета.

Мајк Браун сматра се „убицом Плутона” пошто је помогао да се он скине с листе планета и прогласи патуљастом планетом

Браун и Батигин су рекли да су своје откриће објавили у часопису „Астрономски журнал” зато што желе да и други телескопима траже „Девету планету” Сунчевог система.

„Могли смо да ћутимо и могли смо до проведемо следећих пет година претражујући свемир сами у нади да ћемо је наћи. Али, више желим да је неко нађе пре, него ја касније”, рекао је Браун.

Мајк Браун је рекао и да неће бити дебате као о Плутону чији је статус планете промењен 2006. године. Управо он се сматра „убицом Плутона” пошто је много помогао да се Плутон скине с листе планета и прогласи патуљастом планетом.

Браун и Батигин своје тврдње заснивању на чињеници да у Кајперовом појасу, области иза Нептуна у којем има много ледених тела, постоји шест објекта који делују као да су под утицајем планете.

„Та мала свемирска тела имају орбите на које по свему судећи утиче гравитација скривене планете”, наведено је у студији двојице астронома који верују да је некада давно планета одгурнута дубоко у свемир под дејством гравитационих сила Јупитера и Сатурна.

„То је предвиђање. Ми смо пронашли гравитациони потпис ‘Девете планете’ која се скрива на периферији Сунчевог система”, рекао је Батигин.

Астрономи сматрају да је готово немогуће директно посматрати ову планету која је 20 пута удаљенија од Нептуна и 10.000 пута мање светла од Плутона.

„Од античког доба до данас, човек је открио свега две планете, а ово би била трећа”, казао је Браун, наводећи да велики делови нашег Сунчевог система још увек нису истражени.