Среда, 05.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Три могуће трасе за жилу куцавицу Подриња

За будући тунел испод Кадињаче Мађари праве генерални пројекат, који се финансира из европских фондова
Кадињача: куда ће ићи тунел испод Кадињаче (Фото С. Јовичић)

Ужице – Градња тунела испод Кадињаче, деценијама најављивана а неостварена, сада се уз европску помоћ приближава остварењу. Почиње израда генералног пројекта за овај подухват, који умногоме треба да олакша саобраћај између Ужица и Бајине Баште правцем којим вијуга пут зими тешко савладив за теретњаке. Градња тунела је скупа инвестиција, али је од значаја што се, ево, напокон отвара шанса за решавање важног животног питања становништва Подриња, и са подручја Србије и Републике Српске.

Израду пројекта „Тунел испод Кадињаче” финансира Делегација ЕУ у Србији, а тај пројектни посао на тендеру је поверен конзорцијуму на челу с мађарском фирмом „Утибер”. Мађари су око овог подухвата окупили пет наших и страних пројектантских фирми. Тим поводом јуче је у Бајиној Башти одржан њихов састанак са представницима ужичке и бајинобаштанске локалне самоуправе, те Регионалне развојне агенције „Златибор”, а сви заједно су потом видели терен на Кадињачи где се планирају радови.

Иван Марковић, координатор овог подухвата за општину Бајина Башта, рекао нам је да би посао израде генералног пројекта, вредан око 130.000 евра, требало да буде завршен за 10 месеци.

 – Према предлозима и досадашњим анализама, за сада преовлађују два идејна решења за градњу тунела. Предложени су северни и јужни крак. Први, дуг 2,5 километара, кренуо би из правца Ужица у Волујцу код кафане „Граб” с десне стране садашњег пута и изашао код невеликог моста на улазу у Заглавак. Јужни, дуг 1,5 километара, у брдо би ушао с леве стране од путног правца у Волујцу и изашао такође код Заглавка. То су основни предлози, мада пројектанти сада најављују и треће могуће решење: оно је средња траса, између северног и јужног крака, која не би била дужа од 1,5 километара – каже Марковић.

Генерални пројекат треба да одреди предлог избора најбољег решења. После њега следи израда плана детаљне регулације, идејног пројекта и истражни радови на траси. Иван Марковић напомиње да је Делегација ЕУ на састанку тим поводом одржаном средином јануара у Београду „Тунел испод Кадињаче” оценила као пројекат за боље повезивање читавог Подриња, те да му је и у Бриселу обећана подршка.

Велики трошкови градње овог тунела су, свакако, главна потешкоћа тог несумњиво корисног посла. Неки незванично помињу да би за тај подухват ваљало издвојити 15 милиона евра, али званичних потврда тог износа нема. Колико би градња коштала, питали смо председника општине Бајина Башта Радомира Филиповића. Он је, иначе, у име Владе Србије именован у радну групу пројекта „Подриње”, у којој су 16 општина из Србије и 15 из Републике Српске, а тунел испод Кадињаче је сврстан међу седам приоритета целог тог пројекта.

– Незахвално је у овом тренутку говорити о трошковима градње тунела. Најбитније је да је направљен први корак, кренула израда генералног пројекта. Презадовољни смо што је на састанку код Делегације ЕУ у Србији подухват наишао на разумевање, а врло нам је битна европска подршка. Надам се да ћемо веома брзо по завршетку генералног пројекта доћи и до идејног решења. Тунел испод Кадињаче је жила куцавица за цело Подриње, питање опстанка људи на овом подручју. То нам је, уз започету градњу моста Љубовија–Братунац, најважнији посао, основа развоја. Управо зато што је Кадињача у зимским месецима тешко проходна, а она је веза централне Србије са Републиком Српском – изјавио је за наш лист председник општине Бајина Башта.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.