Субота, 26.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Шампион у гоу нада се победи над компјутером

Јужнокорејац Ли Седол верује у победу над програмом „алфаго”, програмираном у развојном центру „Гугла”
Светски шампион у мисаоној игри го: Ли Седол (Фото Фото Бета/АП/А. Јунг-Јун)

Сеул – Светски шампион у древној кинеској мисаоној игри го, Јужнокорејац Ли Седол, изјавио је да верује у победу над компјутерским програмом „алфаго”, програмираним у истраживачко-развојном центру „Гугла”.

Он је рекао да не би искључио пораз да се меч против компјутерског програма одржава наредне године, али да у марту ове године верује да ће да победи са 5:0 или 4:1, пренела је Бета.

Компјутери су последњих година превазишли људе у другим мисаоним играма, укључујући и шах, али се игра го сматра као највећи изазов за вештачку интелигенцију због своје интуитивне природе и сложености.

Програм „алфаго” је у октобру прошле године већ победио професионалног играча гоа, а за то су стручњаци предвиђали да ће бити потребне деценије.

Компјутери су последњих година превазишли људе у другим мисаоним играма, укључујући и шах, али се игра го сматра као највећи изазов за вештачку интелигенцију

Го је мисаона игра на табли између два играча. Порекло води из Кине, где се зове „веи ћи”. Процењује се да је игра стара између 3.000 и 4.000 година, што је чини једном од најстаријих игра које се и данас играју по неизмењеним правилима. Фигуре које се зову каменови, црне и беле боје, стављају се на пресеке линија на табли од 19 хоризонталних и 19 вертикалних линија, а постоје и варијанте различитих мањих табли.

Партија почиње на празној табли, а сваки играч има 180 фигура. Као територија рачунају се све пресечене тачке, а вредност сваке је један поен.

Сваки камен постављен на таблу има четири суседна пресека које играчи називају слободе. Да би нека група каменова била жива, мора да има најмање два одвојена слободна пресека који се називају очи.

Противнички камен је заробљен и мора да се склони са табле када све позиције око њега заузме камен (фигура) супротне боје. Партија је завршена када је простор међу играчима подељен. У таквој ситуацији ниједан играч не може да повећа свој простор, смањи противников или зароби неки супарнички камен. Циљ играча је да сакупи што више окружених пресека и противникових фигура.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.