Четвртак, 21.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Скупо и за богаташе

На ауто салону у Женеви приказан „бугати широн” са ценом од окo 2,5 милиона евра и максималном брзином од 500 километара на час
На ауто салону у Женеви приказан "бугати широн" са ценом од око 2,5 милиона евра и максималном брзином од 500 километара на час (Промотивне фотографије)

Да ли ће у будућности возачи ексклузивних аутомобила, само за богате, морати прво да прођу тестове, као за одлазак у свемир, није било извесно, све до пролећног ауто салона у Женеви који је почео данас и трајаће до 13. марта.

Ауто представа, у халама крај Женевског језера, премијером „бугати широна” показује да снажна возила неће моћи, тек тако, да возе смртници, чак ни веома богати. За куповину „широна”, наследника прошле генерације, из исте куће – „вејрона”, лимитиране серије од 450 комада, чија је продаја трајала десет година, пошто је цена од 1.100 000 евра одређивала и клијентелу, овога пута, изгледа неће бити довољна препорука ни богатство. Јер, перформансе „широна”, нове „ракете” на точковима, управо су задивљујуће.

Бугати широн - унутрашњост

Снага од 1.500 коња хибридног агрегата стиже из 16 цилиндара у „ве”(W) распореду, уз осам литара радне запремине квад турбо мотора – са четири турбине, које развијају максимални обртни моменат од 1.500 њутнметара. Мењач трпи највећа оптерећења – седмостепени „де-ес-ге” омогућава да „широн” стиже до брзине од 500 километара на час. Тако, сама теза са почетка текста о „астронаутском тесту” и утицају сила на тело, због убрзања од нула до 100 километара на час за две секунде, није невероватна.

До 300 километара на час убрзава за 15 секунди. Како би се хладио уграђено је чак 15 хладњака, а претходни – „вејрон”, имао их је „само” – десет! „Вео тајни” са супераутомобила делимично је скинут када су два прототипа, замаскирана у мат црну боју, снимљена случајно, у новембру прошле године, у тиролском градићу Лавис. Премијера у Женеви ће убрзати уплате прве рате од 200 хиљада евра и стизање на листу „срећника” за прве примерке 2017. године. Њих 120 ће другу рату од милион евра уплатити по склапању уговора, а остатак, од милион и 200–300 хиљада евра пре преузимање „широна”. Производна серија биће ограничена на 500 комада.

Брзиномер

Италијанска икона – Ферари је одговорио Бугатију. Уместо редизајна модела „еф–еф” са четири седишта и погоном на сва четири точка, учинили су више. Не само што је новим именом „ге-те-це (GTC) лусо” обележио нову серију, већ је јачим мотором од 690 коња, редизајнираним браницима и отворима за хлађење, „шкргама за хватање ваздуха” на предњим крилима поспешио хлађење овог снажног агрегата. Новим фаровима и издуженом линијом по боковима оснажио је динамику. Ту су и нова двострука стоп светла, масивни дифузор и кровни спојлер који спречава „ферари лусо” да не „полети” јер су, тврде инжењери, побољшали и аеродинамику. Са 690 коња, обртним моментом од 683 њутнметара, убрзава за 3,4 секунди од нула до 100 уз крајњу брзину од 335 километара на час.

Наравно да се и Порше укључио у трку, мада ценовно није ни близу најскупљих. На салон у Женеву стигао је нови „порше 718 бокстер”. После две деценије од прошле генерације, Немци су понудили нови „бокстер” са шест цилиндара, 345 коња и 420 њутнметара обртног момента „извучено” из турбо агрегата од 2,5 литре запремине, са убрзањем од четири секунде до 100 километара на час. Фабрика обећава нижу потрошњу горива од 15 одсто, што је небитно за све који ће платити „ситниш” од 60.000 до 100.000 еврa за ову уличну формулу „широких маса”, према ценама скупоцених возила.

А на салону у Швајцарској има их доста. Ту су још „бентли флајинг спур ве 8 ес”, нови „астон марти де-бе 11”, па први СУВ у Масерати историји „ леванте”, нови „мајбах” и још многи, од чијих цена и снаге обичном смртнику може само да се заврти у глави. Замислите читав годишњи буџет једне просечне општине у Србији и добићете размере колико коштају ови прескупи лепотани. Како ће се многи појавити након Женеве и салону у Београду, од 17. до 23. фебруара, надајмо се, да понека општинска власт неће стварно и покушати да преточи годишњи буџет у поједини од скупоцених аутомобила.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.