Највише „Победника” за филм „Влажност”
Завршен је 44. Фест. У великој дворани Центра „Сава” подељене су све званичне фестивалске награде. Међу њима и „Политикина” награда „Милутин Чолић”, за најбољи филм у националној селекцији такмичарског програма „Српски филм”. Ову награду, за филм „Добра жена”, освојила је редитељка, сценаристкиња и глумица Мирјана Карановић.
У образложењу одлуке жирија за доделу награде која носи име оснивача Феста и вишедеценијског критичара у листу „Политика” Милутина Чолића, а који је радио у саставу Предраг Мики Манојловић, Дубравка Лакић и Душан Милић, каже се и ово: „Преузимање туђе кривице на себе јесте једна од највећих тема у стваралаштву. У животу тај чин често значи саможртвовање и прави разлику између великодушних људи и оних других, малих, безначајних, загледаних у своје двориште и неспособних да се суоче са сопственим злом.
Таквом моралном начелу требало би сви да се повинујемо.” Препознавши све то у филму „Добра жена”, жири је редитељки Мирјани Карановић „Политикину” награду „Милутин Чолић” доделио „за филм са душом, емотивно зрелог филмског језика и снажног глумачког ансамбла, због храброг, дубоког препознавања људских односа, искључивости и слабости човека у неповољним околностима, што за последицу има наизглед миран живот, чију вишеслојну страву живе све генерације”.
Награду је синоћ, уместо одсутне Мирјане Карановић (обавезе у Босни са позоришном представом), примила продуценткиња филма Снежана Пенев, којој је из истих разлога, уместо Мирјани, била уручена и награда за најбољу женску улогу, према одлуци главног жирија такмичарског програма „Српски филм”, којим је председавао Драган Бјелогрлић. Карановићевој је ова награда припала за лик Милене, одигран у филму „Добра жена”.
У образложењу награде се каже: „За раскошан дијапазон глумачких средстава којим гради комплексан и емотиван лик, који својом снагом и појавом носи читав филм”.
С највише награда у рукама са 44. Феста одлази дебитантски филм „Влажност” Николе Љуце. Осим што је „Влажност”, као филм „који својим аутентичним изразом и специфичним стилом најављује неки нови и значајан глас српске кинематографије”, проглашен за најбољи у домаћем такмичарском програму, Љуци је београдски „Победник” уручен и за најбољу режију, а глумцу Милошу Тимотијевићу и награда за најбољу мушку ролу – „ за модеран и минималистички глумачки израз којим је на платно донео сложен драмски лик у егзистенцијалном превирању”. Уз то, жири за доделу награде „Небојша Ђукелић” наменио је филму „Влажност” своје специјално признање.
С великим бројем освојених награда на 44. Фесту нашао се и хрватско-српски копродукцијски филм „С оне стране” Зринка Огресте, којем је жири с Драганом Бјелогрлићем на челу доделио „Победнике” и за најбољи филм мањинске копродукције и за најбољу режију Зринку Огрести.
У образложењу жирија између осталог се каже да је Огреста показао „вешту, прецизну и зрелу режију која стилски и атмосферски савршено прати причу, али и редитељски ризик и храброст који су се на крају исплатили”, а да је овај филм најбољи зато што је „вешто и прецизно остварење лишено патетике, са оригиналним и узбудљивим приступом актуелној друштвеној теми која је релевантна за цео регион”. Огрестином филму припала је и награда „Небојша Ђукелић” за најбољи филм.
У подселекцији мањинских копродукција награђен је и филм Ивоне Јуке „Ти мене носиш” и то кроз признање маленој глумици Лани Барић, награђеној за најбољу женску улогу.
У такмичарском програму „Српски филм”, за најбољи филмски деби награђен је Павле Вучковић за филм „Панама”, и то „за упечатљиво остварење које изазива аутентичну емоцију и показује нови сензибилитет, како у редитељском приступу, тако и у глумачкој игри”.
Награда за најбољи сценарио припала је Милени Марковић за причу филма „Отаџбина” Олега Новковића, а награда жирија Стевану Филиповићу за филм „Поред мене”, који је освојио и награду међународног жирија критике Федеора.
Жири Главног такмичарског програма, којим је председавао руски редитељ Павел Лунгин, београдског „Победника” за најбољи филм, али и најбољу режију и најбољу глумицу, доделио је америчком остварењу „Дневник једне тинејџерке” Маријеле Хилер. Овај филм је био апсолутни фаворит жирија „због хуманистичког погледа на живот, талента и хумора, нечег свима толико потребног у животу”.
У главном програму награђени су још и филмови „99 домова” Рамија Бархранија (најбољи сценарио и најбоља мушка улога) и „Вулкан” гватемалског дебитанта Хајра Бустамантеа (најбољи дебитант).
У такмичарском програму „Границе”, жири којим је председавао наш редитељ Слободан Шијан, наградио је специјалним признањем тајландски филм „Тужни час” Анућа Буњаватана, док је новоустановљену „Нинову” награду за најбољи филм у овој селекцији доделио индијском филму „Лудо” Каушика Мухарџија.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.