Четвртак, 21.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
АУТОМОБИЛИЗАМ

Последњи краљевски „фантом”

Чувена фабрика из Гудвуда у Енглеској најавила крај производње свевременог класика, али и нови дизајн и концепт возила у ком се вози принц Чарлс
Класичан модел „ролс ројса” – „фантом” у Пироту, на месту на ком је сниман домаћи филм „Зона Замфирова” (Фото И. Декањ)

Пред посету принца Чарлса и почетак Сајма аутомобила у Београду, нестварно је звучала вест из Енглеске о крају производње класичног модела „ролс ројса” – „фантом”. Реч је о моделу која ова краљевска кућа има у више верзија и којима се принц возио од малих ногу.

После 112 година то заправо не означава само завршетак једне епохе, не само кроз технологију израде овог обележја луксуза и времена колонијалних сила, већ и производње класичног аутомобила, упакованог у љуштуру традиције, предрасуда, богатства, статусног симбола, али одређује и много више – надолазећу еру нових технологија коју овај бренд не сме и не жели да пропусти.

Иако су за 13 година (од 2003. када је последња, седма генерација почела да се производи) продали око 25.000 возила – део припада и „духу”, другом моделу ове куће из Гудвуда у Енглеској – изгледа да је стигло време за рестилизацију. Тако ће чувени „фантом” у купе, кабриолет и „лимузина” верзији отићи у историју.

Концепт осме генерације „фантома” израђене од алуминијума, уз нова решења, приказаће тек 2018. године. За колекционаре произвешће још 50 примерака класичног „фантома” под називом „зенит”. Прославиће тако крај једне ере и обзнанити нови корак у луксузном „путовању” кроз ауто-историју свевременог бренда.

Испитивање је у завршној фази а наставља се историјат са најмодернијим технологијама и дизајн иновацијама. Наглашавају да ће и нова генерација имати на прочељу „дух екстазе”. Чувена фигурина, са овог Партенона аутомобилског престижа, остаће и даље ознака „иконе луксуза”, коју су сви покушавали да следе.

Појављиваће се, помоћу даљинских команди, или остати скривена од погледа у чувеној решетки хладњака, ако то жели богати власник.

Имали смо прилику да возимо чувене аутомобиле ове куће „фантом” и „гоуст” од Софије до Београда. Колико кошта, троши и „има коња” сматрају се за непристојна питања за власнике краљевских возила. Ипак, „фантом” кошта 370.000 евра, без пореза, али може са додацима да „стигне” и до 750.000 евра.

Мало спортскији „гоуст” вреди од око 270.000 евра, без пореза, па све до пола милиона евра. Потрошња је, без спортске вожње, око 21,5 литара на 100 километара.

Када се нађете на возачком седишту ове грдосије од две и по тоне, са агрегатом од 12 цилиндара и скоро седам литара запремине, све што знате о „ролсу” мења перспективу. Схватате да је споља само више од века дизајнерски осавремењена беспрекорна љуштура традиције, а изнутра, ипак, модеран аутомобил.

Од безбедносних система, навигације, контроле и зауздавања тих 500–600 коњских снага, до луксуза, меко штављених јарећих и јагњећих кожа за унутрашњост са одређених подручја света: Туниса, Турске, Новог Зеланда, централне Африке али и западног Есекса у Великој Британији.

Вожња овим моћним аутомобилима личи на луксузну, сигурну „пловидбу”. Брзина реакција, одзив на гас, управљивост су невероватни за тако огромно возило.

За две године знаћемо шта ће нам у осмој генерацији „фантома” приказати чаробњаци из Гудвуда. Надајмо се да технологије будућности и модерни дизајн неће убити „дух екстазе”.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.