Недеља, 22.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Отказ за раднике ГСП-а који су крали гориво

Изношење нафте и уља из погона највећег градског превозника није новост, тврде синдикалци. – Тренутно се бира приватно обезбеђење које ће убудуће контролисати капије свих погона
Фото Р. Крстинић

Двојица радника ГСП-а који су у ноћи између суботе и недеље покушали да из аутобуса паркираних у погону у Земуну украду нафту и изнесу је из круга погона биће отпуштени. Њих су на делу ухватили радници унутрашње контроле ГСП-а.

– Рутинском провером наша контрола је на излазној капији ухватила двојицу радника који су покушали да изнесу нафту. У току претресања код једног је пронађено пет, а код другог осам дволитарских флаша напуњених горивом – кажу у ГСП-у додајући да је и полиција обавила увиђај.

Крађе горива и уља, не само у овом погону, већ и у осталима нису новост последњих година, истичу поједини синдикалци ГСП-а. Дуго постоји, указују они, неколико опробаних начина на које несавесни радници организују крађе.

– Доскоро најчешће је радник шест до осам флаша везивао канапом, потом их наточи горивом или уљем, пребаци их преко рамена, обуче ширу јакну или мантил како се не би приметило да нешто носи када напушта круг погона и изађе – прича један од синдикалних вођа.

Постоји и тимска крађа у којој су осим радника у погону учествовали и поједини возачи. Пре него што возач крене из погона ка окретници, у аутобус са торбом у којој су два већа балона за воду, улази и скрива се неко од радника из погона. Он отвара поклопац на поду који се налази између седишта и исисава гориво из резервоара у балоне, које пакује поново у торбу. Када изађу из круга погона, возач стаје пре окретнице да би његов саучесник изашао са „пленом”.

Дешавало се, тврде синдикалци, и да поједини радници у неколико флаша наточе гориво, да их пре изласка из круга погона баце преко ограде у делу који је мање обезбеђен и да их по изласку покупе. У већини случајева, наглашавају синдикалци, починиоци су ухваћени. Они су, као и после последње крађе, остали без посла.

Крађе нафте и уља знатно су ређе последњих месеци јер је унутрашња контрола ригорознија, а и на многим возилима су постављене камере

– Сада је тога знатно мање него раније јер је унутрашња контрола ригорознија, а и на многим возилима су постављене камере. Овакве контроле су важне јер колеге које краду не схватају да тиме штете не само запосленима, већ и суграђанима, а пре свега себи. Остваре они краткотрајну зараду, али после више изгубе јер остану без посла. Један колега је пре неколико година отпуштен јер је украо флашу горива правдајући се да је морао да оде до викендице, а није имао пара да купи – наводе упућени синдикалци ГСП-а.

Како се овакви пропусти не би више дешавали, у ГСП-у су прошле године оценили да је исплативије да се ангажује професионално приватно обезбеђење. Тендер за избор фирме која ће се тиме бавити расписан је у току 2015, али је пропао. Објављен је нови па се очекује да ће приватник ускоро бити изабран. Али, чим се појавила информација о сарадњи са приватним обезбеђењем, синдикати ГСП-а су одмах захтевали да се нађе решење за њихове колеге за којима, после доласка приватника, неће више бити потребе. Решење је већ пронађено, наглашавају у Самосталном синдикату ГСП-а.

– Део тих колега је прошле године узео социјални програм. Они који су остали биће пребачени или у гараже где сада недостаје радника, или ће радити као унутрашње обезбеђење. Јер када дође приватно, њихови радници ће бити на капијама, а наши ће контролисати круг погона па се овакви пропусти, надамо се, више неће дешавати – објашњавају у Самосталном синдикату ГСП-а.

-----------------------------------------------------------------

Пропусти и претходних месеци

Почетком прошле године у погону „Земун” изгорео је нископодни „Икарбусов” аутобус, због чега су директор и шеф одржавања овог погона смењени. Да су речи синдикалаца истините и да пропусти у погонима заиста нису реткост потврђују и два последња инцидента у погону „Карабурма”. Почетком марта „због неблаговременог реаговања запослених у погону и недоследног информисања” разрешен је дужности шеф Службе унутрашње контроле у овој ГСП-овој испостави. Кап која је прелила чашу незадовољства због начина рада у овом погону био је неприметан улазак непознате жене у погон „Карабурма”. Две недеље пре овог пропуста у истом погону два дана узастопно испуштан је ваздух из по једне гуме на укупно 12 аутобуса. Тада су синдикалци истакли да јесте реч о саботажи, али не организованој, већ о поступку групице незадовољних радника.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.