Европа не види дечје сузе
Како уметност може помоћи, нарочито у заштити деце избеглица и одговорити на једну од највећих криза у Европи, Ирина Колесникова, руска примабалерина светског реномеа, показаће наредних дана уз подршку Међународне хуманитарне организације „Оксфам”. Управо о томе је Колесникова говорила у сусрету са новинарима у Скупштини града Београда, поводом њене јучерашње посете избегличким камповима у Табановцима, Прешеву и Крњачи.
По мотивима избегличких искустава Ирина ће са својим кореографом из Санкт Петербурга Андрејем Кузнецовим Веселковим поставити нову Кармен о животу у избегличком центру. Балет „Звала се Кармен” играће се од 25. до 28. августа у лондонском „Колосеуму”, а након тога креће на светску турнеју. Једна фунта од сваке продате улазнице намењена је за подршку активностима „Оксфама” у региону. О прејаким утисцима након обиласка избеглица, са сузама у очима, Колесникова је рекла:
– Била сам у шоку после посете избегличким камповима. Нећу крити да када сам чула да треба да идем у избеглички камп покушала сам одлазак да избегнем јер то је искуство за цео живот, а не за једну представу. Разговарати са децом, која су ту углавном без родитеља, док вас њихове очи питају када ће се отворити границе, не може се заборавити, јер на то питање ви немате одговор. Тој деци хитно треба помоћ јер су видела оно што ми не можемо ни да замислимо. Када су ме угледала видела су у мени безбрижност , заштиту, грлили су ме и говорили да ме воле. Једна девојчица ми је ставила на прст прстен – играчку у облику цвета. Мислим да ће тај цвет ући у нашу представу „Звала се Кармен”.
Као и многи славни уметници пре, и Ирина се придружила групама од 3.000 избеглица које су остале у вакууму након затварања такозване Западано-балканске руте, и указала на тешку ситуацију угрожених људи, од којих готово половину чине деца.
О избегличкој драми и веома тешком искуству говорили су и Константин Тацкин, директор Балетског театра Санкт Петербурга, и кореограф Кузнецов, као и Атила Кулцар, у име Међународне хуманитарне организације „Оксфам”, и Јелена Хрњац у име НВО „Атина”. Речено је да је у камповима међу избеглима скоро половина деце без родитељског старања, без новца, без будућности, са веома тешком судбином и да им је помоћ одмах неопходна. Јелена Хрњац је истакла да иако су границе затворене прилив избеглица је настављен нелегалним путевима, што отвара врата кријумчарима, трговини људима и децом. При том је много примера трговине и злостављања жена и деце.
– Када се појавила идеја о балету који ће говорити о избеглицама наш кореограф је предложио да одемо у избегличке кампове и видимо како ти људи заиста живе. Желели смо да обратимо пажњу на конкретне људе а не да се бавимо политиком. Има много деце која су потпуно сама. Многе породице су раздвојене. Срела сам жену која се породила пре десет дана, а муж јој је у Немачкој и не постоји шанса да се породица окупи. То је било страшно видети. То су људи који су све изгубили, сведочила је потресена Ирина Колесникова. Она је додала да ће бити срећна уколико њена игра може да помогне да се скрене пажња на овај проблем, јер сваки допринос је важан, ма колико био мали.
Ирина Колесникова се придружила „Оксфаму” у позиву да се прекину дискриминационе мере многих земаља Европе како би одвратиле ратом угрожене људе од потраге за сигурношћу.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.