Уторак, 29.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Бочице за снове Марије Драгојловић

Изложбу „Фрагменти времена” која ће бити отварена сутра у Музеју града, прати и управо објављена монографија уметнице
Марија Драгојловић (Фото Ж. Јовановић)
Марија Драгојловић: Јадранско море
Марија Драгојловић: Колеоне, фотографија коњаничке скулптуре у Венецији

Изложба Марије Драгојловић „Фрагменти времена” која ће бити отварена сутра у 19 часова у Музеју града Београда у Ресавској 40б, састоји се од радова који су премијерно били приказани прошле године у Музеју савремене уметности Војводине у Новом Саду.

Београдска изложба приређена је у организацији Културног центра Београда и има четири сегмента: „Породичне фотографије са летовања” и „Разгледнице са заласцима сунца” које чине црно беле репродукције на класичном фото папиру бојене оловкама у боји, затим сегмент Serenissima који је представљен ауторским фотографијама дигитално штампаним на акварел папиру и бојеним сувим пастелима и оловкама у боји , уз три пројектоване фотографије. Овај сегмент чине диптих „Златни анђео” и три триптиха „Анђели са златним крилима”. Затим хоризонтални фриз  „Вода”, па „Мермер” – тетраптих који изгледа као велики зид и „Небо” – две велике пројекције на зиду.

Четврти сегмент је „Мраморно море”, осветљена кутија са контакт копијама једног изгубљеног филма.

Темом изложбе „Фрагменти времена”, ауторка настоји да укаже на вредност свакодневице, личних и породичних односа које је, као битан део друштвене вредности заједнице, неопходно очувати од заборава. Поступком ретроспекције интимне историје једног минулог времена, и личних доживљаја и сећања, нови радови Марије Драгојловић обојени специфичном атмосфером амбијента и насељени познатим ликовима, настали су као континуирани дијалог уметнице са сопственом прошлошћу и њеним савременим стваралаштвом. Сви радови су настали у периоду од 2011. до 2016. године.

– Ови радови представљају призивање времена и призора који су мени, у мом животу нешто, некада значили. Све је врло лично као полазиште, а у исто време може да додирне и друге људе, да покрене њихова сећања и стања. То могу бити и некаква општа места, меморисана у времену и простору. На пример слике са путовања, поред воде. У ствари, путовања и вода, реке и мора, заједнички су именитељи свих ових фотографија – каже Марија Драгојловић која ће представити и пројекције фотографија Верокијеве споменичке скулптуре Колеонеа у Венецији. Реч је о четири диптиха, дигиталним принтовима ауторских фотографија на акварел папиру бојених сувим пастелима и оловкама у боји.

Изложба Марије Драгојловић поклопила се и са објављивањем монографије ове уметнице насловљене „Инвентарска кутија Марије Драгојловић”, објављене у издању фондације Вујичић. Монографија, за коју је основни текст написао др Милета Продановић, рађена је у форми речника, појмовника који  сажима поетику, симболе и  кључне мотиве на сликама Марије Драгојловић – анђели, бочице, једра, Сопоћани, Венеција, Византија, Пјеро, море…

Својеврстан додатак чине и текстови Бориса Миљковића

„Тишина, пролази анђео” и „Бочице за снове”, Миљковићеве личне интерпретације сликарства ове уметнице. Монографија ће бити представљена у среду 18. маја у 19 часова у Музеју града у Ресавској.

Марија Драгојловић је дипломирала и магистрирала сликарство на Факултету ликовних уметности у Београду. На истом факултету је предавала од 1985. до 2010. године. Имала је више самосталних изложби и излагала је на бројним групним изложбама у земљи и иностранству. Добитница је неколико награда у области савремене ликовне и визуелне уметности, међу којима су Награда за сликарство Октобарског салона 1984, Награда за сликарство Меморијала Надежде Петровић такође 1984, затим, 2007. Награда из Фонда Иван Табаковић, 2010. Политикина награда Владислав Рибникар и 2016. Награда за визуелне уметности „Сава Шумановић”. Њена дела се налазе у Музеју савремене уметности, Народном музеју, Музеју града и Музеју Цептер у Београду, Музеју савремене уметности Војводине у Новом Саду, Народном музеју у Сомбору, Народном музеју у Крушевцу, Галерији Надежда Петровић у Чачку, Галерији савремене уметности у Нишу као и приватним колекцијама.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.