Михајловић: Из Железница иде између 2.500 и 3.000 људи
До краја године из Железница Србије би уз отпремнине требало да оде 2.500 до 3.000 запослених, изјавила је потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић, после састанка са делегацијом Међународног монетарног фонда.
Михајловић је у изјави новинарима рекла да висина отпремнине још није одређена и да ће се модел смањења броја запослених у Железници применити и на сва остала јавна предузећа како нико не би био оштећен.
„Тих 820 километара пруге није профитабилно ни у ком смислу. Од тога, близу 400 километара су пруге које више од деценије нису коришћене”, рекла је Михајловић новинарима након састанка са ММФ-ом.
Она истиче да на тој деоници нема возова, али постоји земљиште, па без обзира, Железница издваја новац за одржавање и земљиште.
„А штета је да стоји и да се дају паре, а нема пруге и нико није заинтересован да је има”, навела је Михајловић која је и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Преосталих 420 километара, додала је, о њима се воде разговори са локалним самоуправама, које имају шест месеци да размисле колико им те пруге значе.
„Неки су одмах били заинтересовани да их рехабилитују, попут Параћина, и рецимо, два округа у Војводини. Више ће се локалне самоуправе заинтересовати кад схвате да се то стварно дешава. Мислили су да нико неће затворити пругу и да нико неће размишљати о начину на који се то финансира”, казала је Михајловић.
„Нико без социјалног програма и договора неће напустити Железницу”, истакла је Михајловић и напоменула да се у том смислу ништа није радило преко ноћи.
Она је навела да су сва предузећа Железнице одредила вишак своје имовине, који износи 13 милијарди динара, и да ће она бити продата ради враћања наслеђених дугова.
Михајловић је рекла и да ће модернизација пруге Београд - Будимпешта бити завршена за две до две и по године и да се сада тај посао ради из руског кредита, које су узеле српске железнице.
Упитана да ли је упозната са дешавањима у крагујевачком Фијату, у коме се наводно говори о социјалном програму и укидању треће смене, Михајловић је одговорила да је то питање за Министарство привреде.
Она сматра да је Србија испунила све своје обавезе према Фијату као инвеститору.
Не знам детаље, али ако се дешава то што ви кажете, онда је то питање самог функционисања Фијата, рекла је Михајловић новинарима.
Михајловић је казала да је са делегацијом ММФ разговарала о инфраструктурним пројектима, изградњи коридора 10 и 11, и истакла да је српска страна похваљена за напредак на светској листи о условима пословања, преноси Фонет.
Ускоро комерцијални уговор за пругу Београд - Будимпешта
Потпредседница владе Зорана Михајловић изјавила је данас да ће комерцијални уговор за градњу пруге Београд - Будимпешта кроз Србију највероватније бити потписан током посете кинеског председника Си Ђинпинга или у августу.
Михајловић је на питање новинара, после састанк са Мисијом ММФ-а у Србији, рекла да ће бити испоштован најављени рок за модернизацију пруге Београд - Будимпешта и да ће она бити готова за две до две и по године.
Она је додала да ће се финансирати делом из руског кредита и највероватније делом из кинеског кредита.
Србија је са Кином крајем 2015. потписала оквирни уговор за градњу брзе пруге од Београда до Будимпеште кроз нашу земљу.
„Радови ће се видети већ у септембру кад буде завршен део коначне докумантације и можемо рећи да ће пруга бити готова у децембру 2018. године”, казала је Михајловић додајући да та пруга не зависи само од Србије.
Она је подсетила да су Србија, Мађарска и Кина до сада потписале оквирне уговоре.(Танјуг)
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.