Четвртак, 19.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Михајловић: Из Железница иде између 2.500 и 3.000 људи

Потпредседница владе и ресорна министарка Зорана Михајловић (Фото Фонет)

До краја године из Железница Србије би уз отпремнине требало да оде 2.500 до 3.000 запослених, изјавила је потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић, после састанка са делегацијом Међународног монетарног фонда.

Михајловић је у изјави новинарима рекла да висина отпремнине још није одређена и да ће се модел смањења броја запослених у Железници применити и на сва остала јавна предузећа како нико не би био оштећен.

На 400 километара пруге деценијама није прошао ни један  воз
Железнице Србије од 3.600 километара пруге у Србији плаћају одржавање за 820 километара пруге коју не користе, а на око 400 километара деценијама не пролазе возови, изјавила је данас потпредседница владе Зорана Михајловић и додала да ће већи део тих деоница бити затворен.
„Тих 820 километара пруге није профитабилно ни у ком смислу. Од тога, близу 400 километара су пруге које више од деценије нису коришћене”, рекла је Михајловић новинарима након састанка са ММФ-ом.
Она истиче да на тој деоници нема возова, али постоји земљиште, па без обзира, Железница издваја новац за одржавање и земљиште.
„А штета је да стоји и да се дају паре, а нема пруге и нико није заинтересован да је има”, навела је Михајловић која је и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Преосталих 420 километара, додала је, о њима се воде разговори са локалним самоуправама, које имају шест месеци да размисле колико им те пруге значе.
„Неки су одмах били заинтересовани да их рехабилитују, попут Параћина, и рецимо, два округа у Војводини. Више ће се локалне самоуправе заинтересовати кад схвате да се то стварно дешава. Мислили су да нико неће затворити пругу и да нико неће размишљати о начину на који се то финансира”, казала је Михајловић.

„Нико без социјалног програма и договора неће напустити Железницу”, истакла је Михајловић и напоменула да се у том смислу ништа није радило преко ноћи.

Она је навела да су сва предузећа Железнице одредила вишак своје имовине, који износи 13 милијарди динара, и да ће она бити продата ради враћања наслеђених дугова.

Михајловић је рекла и да ће модернизација пруге Београд - Будимпешта бити завршена за две до две и по године и да се сада тај посао ради из руског кредита, које су узеле српске железнице.

Упитана да ли је упозната са дешавањима у крагујевачком Фијату, у коме се наводно говори о социјалном програму и укидању треће смене, Михајловић је одговорила да је то питање за Министарство привреде.

Она сматра да је Србија испунила све своје обавезе према Фијату као инвеститору.

Не знам детаље, али ако се дешава то што ви кажете, онда је то питање самог функционисања Фијата, рекла је Михајловић новинарима.

Михајловић је казала да је са делегацијом ММФ разговарала о инфраструктурним пројектима, изградњи коридора 10 и 11, и истакла да је српска страна похваљена за напредак на светској листи о условима пословања, преноси Фонет.

Ускоро  комерцијални уговор за пругу Београд - Будимпешта

Потпредседница владе Зорана Михајловић изјавила је данас да ће комерцијални уговор за градњу пруге Београд - Будимпешта кроз Србију највероватније бити потписан током посете кинеског председника Си Ђинпинга или у августу.

Михајловић је на питање новинара, после састанк са Мисијом ММФ-а у Србији, рекла да ће бити испоштован најављени рок за модернизацију пруге Београд - Будимпешта и да ће она бити готова за две до две и по године.

Она је додала да ће се финансирати делом из руског кредита и највероватније делом из кинеског кредита.

Србија је са Кином крајем 2015. потписала оквирни уговор за градњу брзе пруге од Београда до Будимпеште кроз нашу земљу.

„Радови ће се видети већ у септембру кад буде завршен део коначне докумантације и можемо рећи да ће пруга бити готова у децембру 2018. године”, казала је Михајловић додајући да та пруга не зависи само од Србије.

Она је подсетила да су Србија, Мађарска и Кина до сада потписале оквирне уговоре.(Танјуг)

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.