Уторак, 28.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Саобраћај барском пругом до краја недеље

И рудари из рудника „Штаваљ” помажу у санацији оштећеног тунела „Петровац“
Рударски посао: стручњаци предвиђали вишемесечну санацију, али послови иду знатно брже (Фото: „Инфраструктура железнице Србије“)

Пријепоље Девети је већ дан откако је у прекиду железнички саобраћај барском пругом између станица Пријепоље теретна и Лучице недалеко од српско-црногорске границе, изазван одроном у тунелу „Петровац” код Велике Жупе. Возови иду барском пругом, долазе из правца Суботице и Београда као и из Бара, с тим што се на том делу путници превозе аутобусима између станица Пријепоље теретна у Србији и Бијело Поље у Црној Гори.

Временске непогоде и обилне кише 7. августа проузроковале су овај одрон, а затим су предузети захтевни радови на отклањању последица оштећења и оспособљавања тунела за нормално саобраћање возова. На томе се ангажују екипе Акционарског друштва за управљање јавном железничком инфраструктуром „Инфраструктура железнице Србије”, с тим што је озбиљност захвата наметнула да им се у пробијању одрона придруже и рудари рудника „Штаваљ”. Надлежни сада процењују да би до краја ове седмице могла бити завршена санација тунела и поново успостављен путнички и теретни саобраћај на том делу пруге.

Вишедневни одрон је, како саопштавају из „Инфраструктура железнице Србије”, озбиљно оштетио тунел и колосек. Стручне екипе су изласком на терен утврдиле да се ради о великом отвору на калоти тунела, пречника три метра, где су покидана ужад контактне мреже, као и да су ту настала оштећења прагова и колосека. Потом је и наредна три дана непрекидно долазило до обрушавања земље, те је улазак у тунел био немогућ.

– Одмах по смиривању одрона у помоћ радницима „Инфраструктуре железнице Србије” притекло је пет рудара из рудника „Штаваљ” и послови на санацији су кренули. Будући да је барска пруга једна од главних жила куцавица за привреду како Србије тако и Црне Горе, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а. д. Душан Гарибовић и извршни директор за управљање железничком инфраструктуром Милан Шеган дошли су на лице места и са инжењерима приступили експедитивном решавању овог нимало једноставног подухвата – наводи се у саопштењу.

Да би посао што пре и квалитетније био обављен, ангажоване су државне и приватне фирме из Ужица и Београда те набављене специјализоване мобилне машине помоћу којих су радници „Инфраструктуре железнице Србије“ из чвора Ужице даноноћно радили на рашчишћавању тунела и избацивању преко 100 кубика обрушених бетонских облога, глине и земље. – Одмах након што су раскрчили терен ови радници су поставили скеле како би се могло прићи оштећењу на висини од три и по метра, те ручно напунили отвор са преко 150 џакова грађевинског материјала. У међувремену, као прва помоћ од колега железничара из Црне Горе, набављено је седам ремената, челичних прстенова за облагање тунела, којима је учвршћен сам епицентар оштећења, а у току је израда десетине неопходних анкера и ремената који ће бити постављани – додају из а. д. „Инфраструктура железнице Србије”.

Пошто су постављене прве ременате, управо се повезује покидана контактна мрежа. Замењени су оштећени прагови и колосек, којима је дрезином у више наврата преконтролисана функција и безбедност. Надлежни напомињу да прогнозе експерата у погледу брзине санирања последица одрона нису биле оптимистичне, прогнозирано је да радови могу потрајати и неколико месеци. – Али упорношћу пословодства „Инфраструктуре железнице Србије” и напорним радом, вољом и жељом свих актера у овом подухвату, дошло се за само неколико дана до невероватних и видљивих резултата. Пројекат за ову прву интервенцију је урађен, а паралелно се ради на изради пројекта за целокупну санацију тунела, који ће такође ускоро бити готов. Санација ће да се обавља без потпуне обуставе железничког саобраћаја. Овако комплексном и рекордном санацијом урађена је припрема за наредне фазе реконструкције тунела – наводи се у саопштењу.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.