Уторак, 27.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ајде ново поново

 

У првој половини ове године у Србији је продато 13.200 нових аутомобила. Прошле године, у истом периоду – 10.700. Дакле, 2500 нових возила више. Вест, сама по себи, није ударна а неће бити ни превише јасна ако се не сагледа „шта се све иза ње ваља”.  Значајно је то да је први пут за последњих осам година негативна линија потражње заустављена а резултат бољи него у претходној.

Ти показатељи опоравка могу да послуже за извођење неколико закључака Основни је да први пут од 2008 (тад је продато више од 53.000 нових аутомобила), године која се узима као репер с обзиром на тадашњи почетак економске кризе, њено захуктавање и њене последице, графикон продаје нових аутомобила у Србији показује раст.

Претходне године је продато око 23.000 нових аутомобила, а увозници се надају да је напокон, после осам година, негативан тренд заустављен. Ако је за првих шест месеци 2016. већ продато, рекосмо 13.000 нових возила, реално је очекивати до краја године и близу 30.000 комада. То читамо и из месечних таблица продаје. У првом месецу је продато 1337, у другом 1582 а у јуну чак 2739 нових возила

Оптимисти могу да се радују јер се нови аутомобили највише купују за готовину, док се на кредит или лизинг прода око 40 одсто. Куповина новог аутомобила све је приступачнија, форсира се и путем бескаматних кредита, различитих попуста, продаје по принципу старо за ново…

Камате за ауто-кредите су ниже него за другу робу, па и то поспешује раст. Да се брзоплето не закључи како су се Срби економски опоравили па јурнули у луксузно трошење, говори и податак да су на врху топ-листе најпродаванијих „фијат 500Л”, „шкода фабија”, „голф”, „рено клио” и „дачија” а да скупоцени лепотани попут „мерцедеса” и БМВ каскају за јефтинијима.

Опрезнији аналитичари рећи ће да пораст куповине нових возила не може да буде сам и искључив показатељ економског опоравка нације, социолози ће пробати и да објасне како народ често ирационално показује страст према аутомобили који су у Србији и више него статусни симбол, сматрају их и чланом породице, па зато контрапитање свим скептицима гласи – А што се то није десило пре две или четири године, јер пуних осам година опада тражња за четвороточкашима, тако да се неки увозници који су напустили ово тржиште сада враћају.

Ако целој причи додамо да стручњаци Светске банке тврде да је Србија на путу опоравка, и да нас ММФ хвали и подржава, да је динар стабилан, а да инвеститори све мање покушавају да заобиђу ову дестинацију, ето ведрине у суморној слици каква нам је годинама испред очију. Она Фордова да је најбољи аутомобил – нов аутомобил, опет добија на значењу, а подразумева се и да би кршеви на српским путевима напокон требало да заврше у старом гвожђу.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.