Понедељак, 29.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Четири деценије пруге Београд – Бар

На историју ове пруге, али и на 45 година од Омладинске радне акције „Београд – Бар” подсетиће манифестација „Пруга младости”
Пошљунчавање постављеног колосека пруге (Фотографија из монографије „То су наших руку дела” др Слободана В. Ристановића)

Пре четири деценије Титов „Плави воз” први је прошао пругом између Београда и Бара. За њим је истом том маршрутом кроз брда, долине, кањоне река... пропутовало на хиљаде композиција.

Једна од највећих саобраћајница у Србији, дуга 476 километара, са 254 тунела, и мостом изнад Мале Ријеке који спада међу највише железничке мостове у Европи, овог месеца обележава јубилеј.

На четрдесет година постојања ове пруге, али и на 45 година Омладинске радне акције „Београд – Бар” подсетиће манифестација „Пруга младости” коју организују Удружење учесника омладинских радних акција и волонтера Србије, Удружење учесника ОРА Београда и Феријални савез Србије, у сарадњи са четири железничке компаније у Србији.

Железничари и акцијаши ове године имају више разлога за славље. Јубилеј пада управо у периоду када је први пут од како је изграђена почела реконструкција барске пруге захваљујући средствима из руског кредита.

Обележавање овог значајног датума почеће сутра у 14 сати изложбом у салону Главне железничке станице, саопштио је Зоран Анђелковић, председник Организационог одбора манифестације „Пруга младости” и председник Скупштине „Железница Србије”, а поставка ће после 22. септембра бити премештена у Пријепоље.

У међувремену, о историјату пруге Београд – Бар учиће и ђаци бројних средњих стручних школа за које ће, осим обиласка изложбе, бити организована и стручна предавања у „Железничком музеју” 21. и 22. септембра.

Учесници манифестације и некадашњи акцијаши, од 23. до 25. септембра оживеће успомене на период градње, путујући возом између Београда и Бара. У Пријепољу и на последњој станици на Црногорском приморју за њих ће бити организовани културно-забавни програми.

У организацији манифестације значајну помоћ и подршку пружиле су железничке компаније „Железнице Србије”, „Србија воз”, „Инфраструктура железнице Србије” и „Србија карго”, као и „Жељезнички превоз Црне Горе” и „Жељезничка инфраструктура Црне Горе”.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.