Понедељак, 25.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Мушко-женска прича између гласа и чела

Премијерна дела Маје Ле Ру „Вокализа” и духовити „Базар четири ветра” биће изведена у Коларцу на концерту 25. септембра

Замислите песму без речи која личи на молитву, а потом и духовите ноте које сведоче о преваранту на базару, који тргује обмањујући. Управо су ови описи део нових композиција Маје Ле Ру Обрадовић, гитаристкиње и композиторке које ћемо чути 25. септембра у 11 часова на сцени Коларца, у Београду, на концерту названом „Базар четири ветра”. То је уједно и назив једног од нових дела, а друго је та, већ споменута, песма без речи, чији је наслов „Вокализа”. Овом приликом слушаћемо и другачије верзије „Болера” и „Прославе” у аранжманима наше саговорнице, али и остварења других домаћих аутора као што су Мирољуб Расински и Александар Вујић. Солисти ће бити Тања Андријић, сопран, Светозар Вујић, баритон, Александар Латковић, челиста, Добрила Миљковић, пијанисткиња. Гитару ће свирати композиторка лично, што је увек драгоцено кад је публика у прилици да чује извођење аутора одређеног дела. Концерт се одржава у оквиру Дана европске баштине у Србији.

Обрадовићева је дипломирала на Конзерваторијуму у Женеви, усавршавала се у Паризу, у класи Алберта Понсе. Студије музичке интерпретације завршила је у класи бразилског гитаристе Дагоберта Линареса у Лозани. После више од три деценије уметничког рада Маја иза себе има више компакт дискова, а диск „Symphonic and guitar” постигао је успех и у Европи и у Америци. Маји Ле Ру је својевремено додељен и орден Витеза уметности и књижевности којим ју је одликовало Министарство културе Француске. О Београдском концерту Маја Ле Ру за „Политику” каже:

– Са финим интроспективним мислима написала сам „Вокализу” пре неколико месеци, за сопран, чело и гитару и она је као Аве Марија, наликује на молитву. Реч је о мирној, романтичној, интимној песми без текста, у којој глас као кроз маглу разговара са челом, а мелодија вас води на путовање које свако од нас треба да прође на свој начин. Речи ту једноставно не би биле од помоћи. Дело је настало у тренуцима самоће, оно је мушко-женска прича између гласа и чела, а гитара је ту присутна да их уједини.

Прича о другој премијери „Базару четири ветра” је другачија. Реч је о веселом и хумористичком делу писаном за петоро солиста, за сопран, баритон, клавир, чело и гитару.

– Одавно је требало да напишем једну бајку са главним ликом – преварантом на базару који продаје све и свашта и обмањује људе. Ето, догодило се да ту причу ипак нисам написала, али сам компоновала музику на баш ту тему. Она подсећа на мјузикл или оперету и ако буде прилике ова нумера ће прерасти у неку од тих музичких форми.

Публика ће имати прилику да чује Мајину нумеру „Фантомске очи” први пут у интимној верзији за гитару и сопран. Дело је иначе раније било сегмент прошлог мјузикла „Кокоа” Маје Ле Ру Обрадовић, који је игран с великим успехом у Америци. Аранжмани за „Болеро” и „Прославу” писани су за чело и гитару, које је наша саговорница направила за дуо са челистом Александром Латковићем.

Ова композиторка и гитаристкиња управо преговара о наступима на Гитар арт фестивалу, а има и позив од камерног фестивала из Женеве да представи тамо своја дела. Док ово причамо настаје њена нова музика „Жар птица” инспирисана Нормандијом. О надахнућу за крај истиче:

–У раду ме веома инспиришу солисти, али и музика коју слушам, нарочито савремене композиције. Кад је реч о стваралаштву, мој идентитет је остао у најдиректнијој мелодијској поруци коју шаљем, што значи да кад компонујем желим да свака деоница може да буде као „а капела” (без музичке пратње) и за глас и за било који други инструмент.

Познато је и то да Маја Ле Ру воли да ради музику на одређени текст или по некој књизи и то за сцену. Компоновала је за филм „Лето на Антарктику“, редитеља Ивона Легара, најпознатијег аутора у области документарног и научног филма. Сарађивала је са норвешком глумицом Минкен Фосхајм, која често ради са Филхармонијом. Управо је ова глумица тражила да Маја Ле Ру компонује музику за дело „Мали принц” Антоана де Сент Егзиперија и заједно су наступале. А једну од верзија „Малог принца” видела је и наша публика у Атељеу 212, у којој су бриљирале Маја Ле Ру и глумица Тамара Драгичевић. Мајина „Балада магичне долине”, иако није компонована с том намером, употребљена је у три страна филма.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.