Михајловић: Домаће фирме криве за кашњење на Коридору 11
Министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже да ће деоница Љиг-Прељина бити пуштена у саобраћај до краја октобра, а да су за пробијање претходног рока одговорне домаће компаније.
„Да је ово зависило искључиво од азербејџанске компаније, пут би био пуштен 25.августа. Ово је сада последица недовољног знања, рада и лоше опреме домаћих компанија. Жао ми је, али морамо да мењамо ствари, нема Србија ни времена, ни пара да чека да се неко учи на тако великим пројектима”, рекла је Михајловић за РТС.
Подсетивши да је реч о пројекту вредном преко 300 милиона евра, Михајловић је указала да домаће компаније добијају близу 60 милиона евра и да не смеју да греше и да користе стару опрему, а нову да држе ван земље.
„То је оно због чега сам ја врло љута као министар. Ово је наша земља, морамо да водимо рачуна о њој”, истакла је Михајловић, додајући да се више неће дозволити кашњења и да неко успорава рад.
Подсетила је да је формирана Комисија која „неће да јури вештице и упире прстом”, али хоће да утврди одговорност и где су тачно проблеми како се убудуће не би понављали.
„На овој деоници није било надзора до фебруара ове године, то је ствар којом ћемо се бавити. Ако је инвеститор био у исто време и надзор, ко је одобравао додатне радове, зашто нас то кошта више, зашто је домаћа компанија радила са старим машинама, зашто је погрешила бетонски коловоз у два тунела, то су све ствари за инжењере...„.објаснила је Михајловић, преноси Танјуг.
Министарка је навела да Комисија нема дефинисан рок до када све то мора да утврди јер је у питању озбиљан инфраструктурни пројекат, као и да је врло важно да се кроз подзаконска акта дефинишу бољи односи између државе и извођача.
„Да не мисли неко да сам ја нека свезналица, ја са собом водим најмање четири инжењера који су по 20, 30 година провели на свим могућим градилиштима у земљи и свету”, истакла је Михајловић.
Претходни рок за завршетак деонице био је 25. август.
Коридори Србије: Није тачно да тунели нису по стандардима
Коридори Србије демантовали су данас писање појединих медија да два тунела на деоници Љиг-Прељина нису довољне висине за пролазак шлепера и саопштили да су тунели пројектовани и изведени по важећим стандардима, која обезбеђује несметано и безбедно кретање свих возила.
„Поводом неоснованих тврдњи да два тунела на овој деоници нису изграђена по стандардним димензијама и да су самим тим неупотребљви, Коридори Србије јавност обавештавају да су тунели пројектовани и изведени према важећим стандардима који обезбеђују слободан простор 4,75м висине, што омогућава несметано и безбедно кретање свих возила,” наводи се у саопштењу.
По међународним стандардима максимална дозвољена висина возила и терета износи 4 м напомињу Коридори.
Коридори истичу да је 99 одсто радова на поменутој деоници завршено и да су у току завршни радови на тунелима као и пуштање у рад и тестирање система за аутоматско управљање саобраћајем у тунелима и на петљама, након чега се очекује пуштање комплетне деонице у саобраћај.
„У току извођења радова на секундарној конструкцији тунела вршена је константна геодетска контрола оплате. Геодетски снимак изведених радова указује да су сви радови изведени према пројектној документацији. Одступања од пројектованог профила су у границама дозвољених које прописује важећа техничка регулатива,” наводи се у саопштењу.
Након изведених радова слободни профил у тунелима је у потпуности обезбеђен, а „током радова на траси кроз тунеле се несметано креће тешка механизација, шлепери и возила сличног габарита”, додају Коридори.
Напомињући да у прелиминарном извештају Комисије за технички преглед деонице која контролише радове нема примедби за поменуте радове на тунелима, Коридори наводе да „неистине оптужбе које се пласирају у јавности нарушавају углед и наносе озбиљне дисквалификације овом предузећу, а тиме и читавој држави”.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.