Среда, 25.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Индија наручује 200 борбених авиона

Посао вредан 13 до 15 милијарде долара. – Услов је да летелице буду произведене у земљи и у сарадњи са домаћим компанијама
Борбени авион индијске авијације „техас” снимљен током прослава Дана авијације у војној бази Хиндон код Њу Делхија. (Фото Ројтерс)

ЊУ ДЕЛХИ – Индија је заинтересована да купи стотине борбених авиона од иностраних произвођача, услов је један једини – да авиони буду направљени у Индији у сарадњи са домаћим фирмама, пренео је Ројтерс.

Договор о производњи 200 авиона у Индији, можда и стотину више, могао би да кошта од 13 до 15 милијарде долара, истичу стручњаци и могао би да буде један од највећих уговора који је држава досад потписала.

После договора о куповини модерних авиона „рафала” од Француске, који се свео прошлог месеца на свега 36 летелица, индијска авијација очајнички покушава да убрза набавку авиона како би се по броју авиона бар мало приближила Кини и Пакистану, преноси Ројтерс.

Администрација премијера Наренде Модија жели да сваки следећи војни авион буде направљен у Индији како би се лакше развијала домаћа авиоиндустрија и смањила зависност од увоза.

Компанија „Локид Мартин” је заинтересована за постављање производне линије за авионе Ф16 у Индији, али њихова жеља је да, осим за Индију, авионе производе и за извоз.

Чак је и шведски „Сааб” дао понуду за производњу авиона „грипен” и започео трку за добијање вредног посла.

Индијски министар одбране је послао писмо страним компанијама са питањем да ли би желели да саграде линију за производњу једномоторних војних авиона, пише Ројтерс.

Индија је својевремено планирала да купи 126 „рафала” двомоторних борбених авиона од фирме „Дасау”, али две стране нису могле да се договоре о условима производње авиона.

Проблем са којим се војска Индије дуго мучи је што већ три деценије безуспешно покушава да направи домаћи једномоторни борбени авион који је требао да буде кичма авијације. Свега два авиона, названа „техас” успели су да испоруче војсци, иако је наручено 140.

Компанија „Саб” је истакла да не само да је заинтересована да производи своје авионе у Индији, већ да жели и да помогне изградњу локалне индустрије за производњу авиона.

Челници компаније „Локид Мартин” истичу да су заинтересовани да пребаце целу производњу авиона Ф16 у Индију.

Раније ове године чак је и „Боинг” понудио Индији свој авион Ф/А18 хорнет, али детаљи понуђеног уговора о пребацивању технологије нису били баш најјаснији.

Индија никада није покушала да сагради производну линију за авионе, било цивилне или војне. Државна фирма „Хиндустан аеронаутика” склапа руске борбене авионе „су-30” али их производи по лиценци.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.