субота, 08.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 29.11.2016. у 17:06 Дејан Алексић

ГСП-ов погон „Космај” на лето у новом руху

У току обнове ће бити сређене инсталације, кровови, подови, столарија и систем за одводњавање – Реконструкција ће наредне године почети и у погону „Карабурма”.
Синиша Мали у погону ГСП-а "Космај" (Фото Фонет)

Први пут, откако је уз аутопут ка Нишу саобраћајни погон „Космај” отворен далеке 1974. године, у њега су коначно ушли мајстори како би га обновили и средили. Ако све буде текло по плану, овај погон, у коме је обнова кренила половином новембра, ново рухо добиће до лета. Мајстори „W.D. Konkord vesta”, које је обишао градоначелник Синиша Мали, требало би да среде инсталације, кровове, подове, столарију и систем за одводњавање, гараже и паркиралишта – све оно што због дотрајалости и вишедеценисјог неулагања радницима у овом погону свакодневно отежава посао.

Куповина зглобних аутобуса
У претходне две године возни парк ГСП-а освежен је са 55 аутобуса, а у току је набавка за 12 школских „мидибуса”. Како је најављено, наредне године за потребе ГСП-а биће купљено још десет соло аутобуса. После неколико година паузе, на улице престонице коначно ће изаћи и нови зглобни аутобуси. За 2017. планирана је куповина 30 оваквих возила. 

Ову дугоочекивану обнову пре тачно годину најавио је Борко Милосављевић, помоћник градоначелника уз речи: „Услови рада су овде испод сваког нивоа!”. Колико је она важна сведочи и тадашња прича запослених.

– Чим падне киша, водом напуни све канале у којима треба да се ради. Док се та вода не исцрпи, увек постоји опасност да се радници озбиљно повреде – сведочили су тада поједини запослени од око 650 колико их тамо ради.

Њихове речи и тада и данас потврдило је и искуство новинара. У погону „Космај” са свих страна удара промаја, па раднике у каналима не штите ни радни комбинезони. Кровови и подови „Космаја” изгледају као у напуштеној фабици после неуспле приватизације, а са ваздухом сваког дана запослени удишу и издувне гасове.

А овај погон један је од најзначајнијих у ГСП-у. Сваког дана из њега на улице престонице излазе возила која покривају приградски део – терен тежак за вожњу, са доста успона и падова. Аутобуси у „Космају”, који је у најгорем стању од свих погона ГСП-а, између два „радна дана” мирују сцега два до два и по сата. У тој временској стисци сваком аутобусу сваке ноћи проверавају се уље, стање мотора и других делова.

Како радници сведоче, аутобуси у погонима не стигну ни да се охладе.

– Улагање у овај погон важно је јер ће оно омогућити боље и квалитетније одржавање и контролу возила, а то ће утицати и на већу безбедност. Новац за ову обнову обезбеђен је из уштеда, а не из кредита – истакао је Мали напоменувши да су за највећег градског превозника приоритети погони, куповина и замена возног парка и набавка зимских и летњих униформи за запослене, пре свега за возаче.  

– После обнове „Космаја” исти посао предстоји у погону на Карабурми. ГСП је у бољој ситуацији у последње три године. Али, то је далеко од жељеног нивоа. Још једном апелујем на грађане да разумеју да је свака купљена карта инвестирана у сређивање погона, у куповину нових возила – напоменуо је градоначелник додајући да, ако се буде уштедело још мало, наредне године ће почети и обнова чешких трамваја.

– Циљ је да се од њих направе савремени трамваји са климом и интернетом – додао је Мали. 

Шест постројења за аутобусе, трамваје и тролејбусе

СП „Централа” – најстарији (трамвајски) погон ГСП-а са 242 трамваја у инвентару (просечне старости 28 година). Простире се на 13.059 квадрата са објектима на Дорћолу (изграђен 1949. године) и депоом „Сава” (отворен на Савиндан 1988. године).

СП „Дорћол” –124 тролејбус (просечне старости седам и по година). Простире се на 6.725 квадрата са објектима грађеним у периоду од 1947. до 1965. година.

СП „Земун” –148 аутобус (просечне старости осам и по година). Простире се на 4.724 квадрата. Пуштен у рад на Празник рада 1959. године.

СП „Карабурма” – 261 аутобус (просечне старости девет година). Простире се на 10.977 квадрата. Пуштен у рад  15. септембра 1971. године.

СП „Космај” – 211 аутобус (просечне старости десет година). Простире се на 8.242 квадрата. Пуштен у рад 27.новембра 1974. године.

СП „Нови Београд” – 245 аутобуса (просечне старости девет година). Простире се на 13.549 квадрата. Објекат свечано пуштен у рад 14. октобра 1982. године.

 

 

Коментари2
f7ed6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља