Петак, 28.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Образ образовања

Реалне (не)згоде које се уклапају у мозаик модерног образовања – да ђак ошамари наставника, прође некажњено и може да настави школовање, или да професор изгуби посао и право да предаје у школи и пре него што се докаже да је ударио ученика – потврђују да је систем далеко одскочио од старомодног школства – кад су просветни радници били „закон”, ђаци по казни учитеља ћутали у ћошку, добијали пацке по јагодицама прстију, а родитељи скидали капу поздрављајући наставнике с дужним поштовањем где год да их сретну.

Данас је ученик у центру пажње. Школа се врти око ђака. Закон је прецизан када је реч о повреди и последицама непоштовања забране насиља, злостављања и занемаривања – у корист детета више него професора. Оголели су ту истину примери добре праксе да школе раде по закону, макар био и мањкав.

Ученик другог разреда ошамарио је професорку за катедром у учионици на почетку петог часа у поподневној смени. Сутрадан зором, пре хитно сазваног састанка тима за борбу против насиља, родитељи су га исписали из школе. Очито обавештени о правима ученика и родитеља спасли су дете покретања васпитно-дисциплинског поступка. Сачували су му успех, постарали се да започету школску годину заврши у другој школи као да инцидента није било. Прописи то омогућавају – а не би смели.

Да је ђак остао у школи где је направио инцидент систем би био у обавези да га заштити и помогне му да лоше понашање поправи. Нарочито су томе могли да допринесу родитељи. Уместо да сину објасне да би пре свега морао да се извини професорки, одабрали су да га тог „понижења” поштеде. Дете је поштеђено важне лекције из примерног владања, можда и охрабрено да у наставку школовања професора нокаутира.

Наставница која је претрпела насиље остављена је на цедилу, да ако јој је претекло достојанства правду потражи на суду. Не мари систем за враћање угледа и ауторитета професорима. А да је ђаку који је ошамарио одбрусила повишеним тоном, не дај боже узвратила шамаром, добила би отказ и остала без дозволе за рад. Догодило се то професору српског, „због злостављања ученице” које је утврдило руководство осмолетке, а још није потврдило правосуђе. И то је пример добре праксе спровођења образовних прописа. Систем није у обавези да помогне наставнику да лоше понашање поправи, него је одлука директора школе, коју касније може оспорити виша правосудна инстанца, довољна да се наставнику одузме лиценца и онемогући рад.

Оба просветна преседана, чини се, нису довољно подстицајна за просветну власт која не налази за сходно да се огласи и разјасни нејасноће и мањкавости прописа које изгледа само она не види.

Шамар професорки жесток је ударац у образ образовања, да ли је заболео родитеље? Лупање књигом о сто, ако у дремежу није омело надлежне за промене образовних прописа, пробудило је јавност – жестоког противника претварања образа образовања у ђон, иначе овог текста не би било.

Коментари24
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Marija
Tekst je krajnje površan; prepričavanje dva događaja! Problemi u školama su veliki i ozbiljni. Zabranjeno nasilje! Naravno da treba da bude zabranjeno, ali se tim istim Zakonom implicitno krši pravo nastavnika da se nad njima ne vrši nasilje! Kako je nastavnik zaštićen? Da li novinari zaista to profesionalno istražuju? Učenicima se u srednjim školama i gimnazijama daje toliko prava da oni svojim ponašanjem degradiraju i sebe i nastavnike i školski sistem! Oni ne mogu da podnesu toliko prava i toliko slobode!!!Svakoj osobi, pa i učeniku moraju se postaviti jasne i stroge granice. Zakon prepoznaje samo nošenje oružja, dilovanje droge i konzumiranje alkohola! To po definiciji mora u školi biti zabranjeno. Moraju se postaviti pravila. Ukoliko se krše sledi određena sankcija. Šta znači "pojačan vaspitno pedagoški rad"? To znači greši i direktor, pedagog i psiholog će ti pomoći da iskupiš greh, pa ponovo možeš da koristiš "slobodu"da budeš nasilan i "prava deteta"da izbegneš kaznu!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.